در وردپرس، همانند سایر سیستم های مدیریت محتوا ممکن است ایراداتی ایجاد گردد که باعث اختلال در سایت شما یا بخش خاصی از سایت گردد. یکی از این ایرادات به وجود آمدن صفحه سفید مرگ وردپرس است که ممکن است بدون دریافت هیچگونه پیام اخطاری به وجود آید. در این مقاله در مورد این ایراد صحبت می نماییم.

یکی از ارورهای رایج در وردپرس، صفحه سفید مرگ است. می توان گفت این نوع ارور یک ایراد اعصاب خردکن هم هست چرا که هیچگونه پیامی مبنی بر وجود ارور یا ایراد دریافت نمی نمایید و به نحوی وردپرس شما را قفل می کند.

 نکته دیگری که در رابطه با ارور صفحه سفید مرگ وجود دارد این است که این صفحه گاهی اوقات تنها بر یک بخش از وب سایت شما اثر می گذارد.

برای مثال، ممکن است شما ارور صفحه سفید مرگ را در پنل مدیریتی وردپرس مشاهده نمایید در حالی که همه چیز در بخش های دیگر خوب پیش برود. با عبارت دیگر ممکن است صفحه سفید مرگ نتنها در قسمت های خاصی اتفاق بیفتد در حالی که بخش های دیگر فعال و بدون مشکل هستند.

در این مقاله سعی داریم با ارائه راه حل های متفاوت، نحوه رهایی از صفحه سفید مرگ در وردپرس را شرح دهیم.

حل مشکل صفحه سفید مرگ در وردپرس

نکته: قبل از انجام هر کاری در وردپرس به یاد داشته باشید که حتما یک نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرسی خود تهیه نمایید تا در صورت لزوم بتوانید نسخه پشتیبان وب سایت خود را بازیابی نمایید. اگر دسترسی ادمین برای شما فعال نیست، لازم است که فایل های راهنمای ما در مورد چگونگی پشتیبان گیری دستی از دیتا بیس وردپرس را مطالعه فرمایید.

چرا در وردپرس صفحه سفید مرگ ظاهر می شود؟

اکثر اوقات وقتی صفحه سفید مرگ در وردپرس را مشاهده می نمایید به این معناست که اسکریپت وب سایت شما، محدودیت حافظه را پر نموده است.

اسکریپت هایی که ریسپانسیو نیستن توسط سرور وردپرسی شما از بین رفته یا زمابنبندی آن ها به راحتی به پایان می رسد و به این دلیل است که یک پیام ارور واقعی ایجاد نمی گردد و شما یک صفحه ساده و سفید که همان صفحه سفید مرگ است را مشاهده می نمایید.

هم چنین این ارور می تواند به دلیل انتخاب یک قالب کد بندی شده ضعیف برای سایت وردپرسی یا پلاگین های اضافه شده به سایت شما باشد.

از آنجایی که ارور صفحه سفید مرگ وردپرس می تواند به دلایل متفاوت روی دهد، بنابراین به یک راهکار متدولوژیک برای برطرف شدن ایراد نیازمند است.

آیا این مشکل روی سایت های دیگر هم رخ می دهد؟

اگر شما سایت وردپرسی دیگری دارید که روی یک اکانت هاست مشترک با سایت دارای ایراد صفحه سفید مرگ نصب شده است، پس باید قبل از ایجاد مشکل، این سایت را نیز مورد بررسی به جهت پیدا کردن ارور احتمالی قرار دهید.

این موضوع می تواند به طور کاملا موقت سرویس های شما را تحت تاثیر قرار داده باشد. در این حالت لازم است شما به بخش پشتیبانی وب سایت وردپرسی خود برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه نمایید.

از طرف دیگر، اگر این ارور تنها برای یک وب سایت یا بخش خاصی از وب سایت اتفاق افتاده باشد، پس می توانید نتیجه بگیرید که مشکل گستردگی بیشتری نداشته و تنها محدود به همان بخش است.

 برطرف کردن مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس با بخش ریکاوری وردپرس:

اگر مشکل صفحه سفید مرگ توسط قالب وردپرس یا پلاگین های آن اتفاق افتاده باشد، ممکن است وردپرس قادر به رفع آن باشد.

گاهی اوقات ویژگی protection fatal error که در وردپرس نسخه 5.2 ایجاد گردیده است می تواند ارور را دریافت نماید بنابراین دیگر ارور صفحه سفید مرگ را ملاحظه نخواهید نمود. در عوض شما پیامی مبنی بر اینکه سایت دارای مشکلات تکنیکی شده است را دریافت می نمایید.

هم چنین ممکن است ایمیلی دریافت نمایید که برای آدرس ایمیل ثبت شده برای ادمین ارسال شده باشد و محتوا به این صورت باشد که: ” سایت شما دارای مشکلات تکنیکی شده است.”

این ایمیل به پلاگینی که دارای مشکل شده نیز اشاره می نماید و ممکن است دارای یک لینک مخصوص برای بررسی مشکل باشد. این لینک به شما اجازه می دهد که وارد بخش ریکاوری وردپرس شده و پلاگین دارای نقص را غیرفعال نمایید.

با این وجود اگر هم چنان صفحه سفید مرگ را مشاهده نموده و ایمیل یا پیام به دست شما نرسیده است، می توانید به صورت دستی وارد بخش ریکاوری شوید.

 افزایش ظرفیت حافظه:

معمولا این ارور هنگامی رخ می دهد که یک اسکریپت حافظه را پر نموده باشد. برای برطرف کردن این نوع از مشکل در وردپرس، لازم است که حافظه در دسترس برای کدهای پی اچ پی را دروردپرس افزایش دهید. این افزایش حافظه به اسکریپت اجازه میدهد تا حافظه بیشتری را برای اتمام کاری که قرار است انجام دهد مصرف نموده بنابراین ارور برطرف می گردد.

 غیر فعال سازی همه پلاگین ها:

اگر افزایش حد حافظه هم کمکی در برطرف نمودن مشکل ننمود یا اگر شما دارای محدودیت حافظه با اندازه 256 مگابایت یا 512 مگابایت هستید، بنابراین نیاز به شروع بخش troubleshooting وب سایت وردپرسی خود دارید تا مشکل به صورت قدم به قدم برطرف گردد.

تجربه ما در این بخش می گوید که مشکل صفحه سفید مرگ دراین حالت معمولا به خاطر تم ها یا پلاگین های سایت وردپرسی شما ایجاد گردید است.

در این حالت اگر هنوز به بخش ادمین سایت وردپرسی خود دسترسی دارید پس به راحتی می توانید به بخش پلاگین و سپس نصب پلاگین ها رفته ، همه پلاگین های نصب شده را انتخاب نموده و در نهایت بخش غیر فعال سازی پلاگین را فعال نمایید تا پلاگین دارای ایراد غیرفعال گردد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی