خبرنامه

امروزه یکی از بهترین و پر بازده ترین روش های فروش بیشتر، استفاده از ایمیل های خبرنامه میباشد. البته به یاد داشته باشید که خبرنامه را نبایستی با ارسال اسپم و آزرده خاطر کردن کاربران اشتباه بگیریم.

ارسال خبرنامه ها همیشه دارای باید ها و نبایدهایی میباشد که در صورت عدم آشنایی با آنها احتمال بازدهی بسیار کاهش یافته و نه تنها منجر به فروش بیشتر نخواهد بود، بلکه میتواند برند شما را نیز خدشه دار کند. پس قبل از آشنایی با قواعد ارسال خبرنامه، اقدام به ارسال اسپم نکنید!

نکات مهم در خبرنامه:

  • خبرنامه خوب طراحی کنید

اگر میخواهید مشتریان و مخاطبین سایت شما خبر نامه های ارسال توسط شما را واقعا مطالعه کنند، اولین شرط آن را رعایت کنید! یک خبرنامه خوب بایستی دارای ویژگی های خاص در طراحی باشد تا نه تنها کاربر را آزرده خاطر نکند، بلکه با ترکیب رنگ، طراحی و … که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، بایستی باعث جذب کاربر نیز گردد.

  • مرتب ارسال کنید

ارسال های خود را همیشه با برنامه انجام دهید. مخاطبین شما دوست ندارند ایمیل های شما را هر وقت و بی وقت دریافت کنند، آنها را عادت دهید که بصورت هفتگی، ماهانه یا در بازه های زمانی خاص ایمیل های شما را با اشتیاق باز کنند.

  • اجازه لغو عضویت دهید

هرگز کاربر خود را مجبور نکنید تا ایمیل ها و خبرنامه های شما را به الجبار دریافت کنند. حتما لینک لغو عضویت را در ایمیل های خود قرار دهید. زیرا در صورت عدم مشاهده لینک لغو عضویت در ابتدا و انتهای صفحه، کاربر حتما گزینه گزارش اسپم را برای جلوگیری از دریافت ایمیل های شما انتخاب خواهد کرد.

  • خوانا، سریع

متن ایمیل ها و مطالبی که برای کاربر ارسال میکنید بایستی بطوری باشد، که کاربر بسیار سریع و ساده قادر به دریافت اصل موضوع خبرنامه باشد و در صورتی که علاقه مند باشد، توضیحات کافی را مطالعه کند،می بایست لینک دهید تا از سایت شما مطلب را کامل مطالعه کنند. در صورتی که شما مطلب یک پست وبلاگ خود را میخواهید بصورت خبرنامه ارسال کنید، بسیار مفید خواهد بود. ولی خود بنده به عنوان نویسنده این مطلب حاضر به مطالعه تمامی بخش های یک مطلب طولانی از طریق ایمیل نیستم  و احتمالا بسیاری از کاربران شما نیز علاقه به خواندن ایمیل هایی با محتوای طولانی نداشته باشند. البته شما جهت دریافت نتیجه بیشتر میتوانید با ترفند هایی از این موضوع نیز آگاهی پیدا کنید، که کاربران شما بیشتر به کدام نوع مطلب علاقه دارند تا بتوانید مخاطبان خود را راضی نگه دارید.

  • ازعکس استفاده کنید

تجربه نشان داده است ایمیل های بدون عکس، لوگو کسب و کار، و تصاویر معرف هویت مطلب، نتایج بسیار کمتری نسبت به خبرنامه های دارای عکس میگیرند. در نظر داشته باشید که تصویر مناسب با متن ایمیل شما، استفاده از عنوان در عکس و استفاده از توضیحاتی که روی عکس امکان درج آن را دارید ،میتواند به کاربر کمک کند که عکس نمایش داده شود. یا اصلا تمایل به مشاهده عکس دارد یا خیر؟      

  • لینک شبکه های اجتماعی

همیشه در تمام خبرنامه های خود لینک تمامی شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید را درج کنید تا کاربران شما رغبت بیشتری به دنبال کردن مطالب شما داشته باشند.

نتایج خبرنامه ها را جدی بگیرید

همانطور که میدانید ایمیل و بازاریابی با ایمیل و خبرنامه، داری پتاسیل بالایی برای حذب کاربر هست. در کنار این پتانسیل جذب، میتواند مخرب نیز عمل کند. در صورتی که شما هوشمندانه نتایج بازدید ایمیل خود را آنلایز نکنید، مطمئنا نمیتوانید ایمیل هایی با مخاطبان زیاد ایجاد و ارسال کنید. پس آمارهای خبرنامه را جدی بگیرید و از طریق آمار، خبرنامه را به سمت علایق کاربران خود سوق دهید.

از لینک های خود اطمینان حاصل کنید

مطمئن باشید که لینک های درج شده شما در تمامی مرورگرها، در تمامی سیستم عاملها، در تمامی تلفن های ها همراه، تبلت، لپ تاپ و … بدرستی نمایش داده میشود و کاربر شما به راحتی میتواند ایمیل خود را در گوشی تلفن همراه خود باز، لینک ارسالی شما را کلیک و بدون هیچ مشکل لینک شما را بصورت کامل و بدون نقص مشاهده کند.

مشترکین خود را حفظ کنید

سعی کنید تحت هر شرایطی مشترک خبرنامه خود را حفظ کنید، در صورتی که مشترک شما به مطالب خاصی علاقمند میباشد بستری ایجاد کنید تا گروه مخاطبین و ایمیل های دریافتی، کاملا دسته بندی شده و با دلخواه کاربر باشد. اگر محصولی میفروشید به کاربر در برخی از خبرنامه ها اطلاعیه های تخفیف ویژه اعلام کنید تا کاربر شما راغب باشد همیشه در خبرنامه شما عضو بماند.

تخفیف های دوره ای ارسال کنید

یک خبرنامه خود میتوانید شامل کد تخفیف ویژه برای کاربر و یا کاربران خاصی باشد که علاقمندی و مشتری مداری شما را به مشتری نشان دهد. شما به ارائه کدهای تخفیف ویژه، برای محصولات علاقه مند کاربر به او این حس را میدهید که مشتری ارزش زیادی برای یک کسب و کار شما دارد و بایستی به آن ارج نهید. ما همواره در خبرنامه فراسو به ارائه کد تخفیف سرویس های مختلف مانند سرور مجازی ، هاست و … می پردازیم.

طراحی خبرنامه را جدی بگیرد

همانطوری که وجود یک سربرگ و ارسال نامه های یک شرکت در سربرگ رسمی، میتواند باعث ایجاد حس اعتماد به مشتریان یک شرکت گردد. وجود یک طرح با فکر و ایده به کاربر این اطمینان را میدهد که ایمیل دریافت شده با دقت و برای ایشان از شرکت معتبری ارسال شده است.

نکاتی در طراحی خبرنامه هست که همیشه بایستی آنها را درنظر گرفته و قالب خبرنامه خود را با دقت طراحی کنید:
 ایمیل شما بایستی دارای Header و Footer  باشد. همانطوری که گفت شده ایمیل خود را نیز همانند سربرگ شرکت معتبر در نظر گرفته و Header بهمراه لوگو شرکت، نام شرکت و … طراحی کنید. Footer بهمراه شماره های تماس، آدرس و … طراحی کنید و کاربر را به دسترسی و جای این مقادیر عادت دهید تا هرچه سریعتر قادر به تماس با شما باشند.

ایمیل خود را آنقدر قبل از ارسال بخوانید تا به هیچ عنوان دارای غلط املایی نباشد.

تصاویر گرافیکی و مفهوم دار استفاده کنید.

در طراحی قالب از رنگ های سازمانی خود استفاده کنید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی