SolusVM چیست

SolusVM یک اسکریپت و برنامه تحت وب میباشد که با نصب آن روی سرور اختصاصی میتوانید سرورهایی که با مجازی سازهای KVM XEN, KVM HVM , OpenVz, paravirtualization را بصورت کامل مدیریت کنید. با استفاده از سولوس وی ام شما میتوانید با خیال راحت تمامی سرور مجازی های خود را روی تمامی سرور های اختصاصی، مجازی سازی شده با مجازی ساز های ذکر شده را بصورت کامل با امینت بالا و بصورت یکپارچه مدیریت کنید.

همانطوری که ذکر شد این کنترل پنل که بصورت اسکریپت ، روی سرور های لینوکسی نصب میشود(یک نسخه ویندوز نیز ارائه شده است) و با کانفیگ و اتصال تمامی سرور های اصلی خود میتوانید بصورت یکپارچه تمام منابع و سرور های مجازی را تحت وب مدیریت کنید . همچنین با دسترسی های متفاوت به افراد متفاوت به عنوان کاربر و یا ریسلر و یا کارمند دسترسی های متفاوت ارائه دهید.

امکاناتی که SolusVM در اختیار شما قرار میدهد چیست؟

  • امکان ایجاد سطح دسترسی کاربر
    یکی از بارزترین ویژگی های SolusVM امکان دسترسی کامل کاربر به پنلی جامع میباشد که میتواند تمامی موارد مورد نیاز برای مدیریت سرور خود را همیشه در دسترس قرار دهد و با استفاده از این پنل کاربر بدون اینکه نیازی به پشتیبانی ارائه دهنده سرور مجازی داشته باشد، میتواند بصورت 24 ساعته در هر لحظه سرور خود را بررسی و مدیریت کند.
  • امکان مشاهده وضعیت سرور
    در پنل سولوس وی ام امکاناتی در اختیار کاربر قرار دارد که بصورت کامل میتواند وضعیت سرور خود را مشاهده کند. میتواند مشاهده کند که در حال حاضر مثلا میزان مصرف دیسک چقدر هست؟ میزان دیسک اختصاص داده شده چقدر هست؟ میزان رم تخصیص داده شده چه میزان میباشد و چه میزان مصرف شده است؟(در تمامی مجازی سازها پشتیبانی نمیگردد) و بطور کل تمامی نیازهای مدیریت سرور را میتوان مشاهده کند. حتی میتواند بررسی کند که چه Media Disk روی سرور کاربر به عنوان DVD Mount شده است و بطور کلی تمامی وضعیت 0 تا 100 سرور خود را میتواند مشاهده کند.
  • امکان ریبوت، روشن و خاموش کردن سرور
    در پنل سولوس وی ام کابر همیشه دسترسی دارد که وضعیت سرور خود را بررسی کند و سپس عملیات مدیریتی از جمله روشن، خاموش، ریستارت و ریبوت را انجام دهد. مثلا میتواند بررسی کند اگر سرور خاموش شده باشد مجدد آن را بوت کند. یا در صورتی که مشکلی برایش پیش آماده است بدون اینکه به پشتیبان سرور خود اطلاع دهد میتواند سرور خود را خاموش کند.
  • امکان نصب مجدد سیستم عامل
    از دیگر ویژگی های بسیار کاربردی SolusVM امکان نصب مجدد سیستم عامل توسط کاربر میباشد. بدین ترتیب تمامی سیستم عامل هایی که برای گروه کاربری و سرور مجازی توسط مدیریت اصلی سرور فیزیکی تعریف شده است را کاربر با یک کلیک بدون اینکه هیچ کاری انجام دهد میتواند نصب کند. برای نصب مجدد و یا تغییر سیستم عامل نیز نیاز به آشنایی با هیچ چیزی نیست و با یک کلیک بطور کامل سیستم عامل نصب و پسورود ورود به سیستم عامل با مشخصات پیشفرض توسط SolusVM ارائه میگردد.
  • امکان ایجاد نمایندگی
    در SolusVM شما این امکان را دارید که برای یک کاربر نمایندگی ایجاد کنید. با ایجاد نمایندگی شما میتواند محدودیت هایی رابرای کاربر تعریف کنید تا در بازه محدودیت های تعریف شده بتوانند کارهای مدیریتی از جمله: ایجاد کاربر ، ایجاد سرور مجازی، مدیریت سرورهای موجود، نصب مجدد سیستم عامل، تغییر پسورد، تغییر هاست نیم، دسترسی کنسول ، مشاهده آمار و وضعیت استفاده از منابع، مدیریت آی پی و …. را انجام دهند. به عبارت دیگر نماینده در بازه محدودیت تعریف شده شما میتوانید تمام خدمات مربوطه را انجام دهد. مثلا شما میتوانید تعریف کنید نماینده X با منابع 4 گیگ رم و 4 کور سی پی یو با 4 ای پی میتواند 4 سرور مجازی ایجاد و به 4 کاربر بفروشد.
  • ماژول یکپارچه whmcs
    SolusVM ماژول و البته API کاملی را در اختیار شما قرار میدهد که بتوانید سیستم خود را کامل مکانیزه کنید و بعد از خرید سرور توسط کاربر، محصول ایجاد و مشخصات آن برای کاربر ارسال میگردد و هنگام سررسید نیز در صورت عدم پرداخت ماژول سرور مجازی کاربر را روی مجازی ساز تعلیق میکند و خود مدیر نیز در صورت تمایل میتواند سرور را حذف ویا فعال کند.
  • امنیت بسیار بالا
    از خصوصیات بسیار بارز این کنترل پنل امنیت بسیار بالا و باگ گیری سریع آن است. به عنوان مثال هنگام ریپورت باگ با سرعت بسیار عالی رفع باگ میگردد. همچنین تمامی عملیات نیز بصورت رمزنگاری انجام میگردد که باعث افزایش چشم گیر امنیت کاربران و سرورهای آنها میگردد. بازیابی رمز عبور کاربران نیز با مکانیزم و رمزنگاری منحصر به فردی صورت میگیرد و همچنین میتواند کاملا تمامی حملات Brute Force را شناسایی و آنها را دفع کند.
  • امکان ریست پسورد سرور
    ریست پسورد سرورهای مجازی همیشه دردسرهای زیادی برای مدیران سروها دارد و کاربران و مدیریت سرور را بی وقفه درگیر میکند. در SolusVM کاربران بصورت کامل دسترسی دارند تا پسورد root/administrator سرور مجازی ویندوز و یا لینوکس خود را با یک کلیک بدون هیچ ریسک و خطری ریست کنند.
  • امکان تغییر هاست نیم توسط کاربر
    کاربر می تواند هاست نیم سرور مجازی را از طریق خود پنل کاربری SolusVM بصورت آنلاین و بدون نیاز به ورود سرور مجازی تغییر دهد.
  • امکان استفاده از کنسول و VNC برای سرور ها
    هنگامی که کاربر به عنوان مثلا فایروال روی سرور نصب میکند، کارت شبکه را غیرفعال میکند و … نیاز دارد تا مدیر سرور علت از دسترس خارج شدن سرور را بررسی کند. ولی در SolusVM کاربر با استفاده از کنسول و یا VNC میتواند مواقعی که سرور مجازی مشکل دارد وارد سرور شده و بررسی کند که چه مشکلی باعث Down شدن سرور شده است.
  • تنظیمات کامل شبکه
    در پنل ادمین و کاربری SolusVM امکانی وجود دارد که در صورت خرابکاری مشخصات شبکه توسط کاربر، میتواند آنها را به حالت پیش فرض و یا به اصطلاح Reconfigure انجام دهد تا مجدد شبکه در دسترس قرار گیرد.
  • نمودار کامل مصرف پهنای باند
    پهنای باند مصرف شده و تفکیک شده نیز برای هر کاربر در SolusVM در نظر گرفته شده است تا مدیران و کاربران سرورهای مجازی مشکلی از این بابت نداشته باشند.
  • محدودیت سرعت شبکه
    مدیریت سرور اصلی، روی کارت شبکه سرور مجازی میتواند محدودیتی تعریف کند تا مثلا پورت اینترنت را 10 MG محدود کند و کل میزان پورت اصلی را نتواند استفاده کند.
  • محدودیت پهنای باند
    پهنای باند نیز در این کنترل پنل میتواند برای هر سرور مجازی محدود باشد تا در صورت استفاده بیش از مقدار مجاز، سرور مجازی کاربر مسدود گردد.
  • مدیریت IP Pool
    مدیریت آی پی ها در SolusVM کار را برای مدیران سرور بسیار راحتتر کرده است و بدون نیاز به امکانات دیگری به راحتی با SolusVM میتوان آی پی های مجاز کاربران را مدیریت کرد.
  • مدیریت یکپارچه کاربران برای تمامی سرورها
    در صورتی که شما چند سرور اصلی دارید و روی همه آنها مجازی ساز نصب نموده اید و سرور مجازی ارائه میدهید، میتوانید مدیریت همه سرورهای اصلی را به SolusVM بسپارید و تمام کاربران را بصورت یکپارچه مدیریت کنید.
  • امکان انتقال سرورهای مجازی
    یکی دیگر از امکانات بسیار جالب SolusVM امکان انتقال سرورهای مجازی بین سرور ها و Node های اصلی میباشد.

با تمام این امکانات مطمئنا این کنترل پنل نمیتواند رایگان باشد و بسته به اینکه روی Node اصلی و یا Nodeهای دیگر قصد استفاده آنرا دارید بایستی لایسنس مستر و یا اسلیو خریداری و استفاده کنید. برای خریداری لایسنس SolusVM می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید لایسنس SolusVM

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی