ثبت دامنه .info + اطلاعات کامل درباره پسوند دات ینفو

ثبت دامنه .info

.info domain registeration

.info یک پسوند دامنه سطح بالا (gTLD) است. این دامنه نام خود را از عبارت “information” (اطلاعات) گرفته است، اما شرایط و محدودیت خاصی برای ثبت‌نام این پسوند دامنه وجود ندارد.

پسوند دامنه .info در پی اعلامیه عمومی ICANN در اواخر سال 2000 مبنی بر انتشار هفت پسوند دامنه جدید سطح بالا بود. این رویداد اولین افزایش gTLDهای اصلی از زمان ایجاد سیستم ثبت دامنه در دهه 1980 بود. هفت gTLD جدید، از بین بیش از 180 پیشنهاد انتخاب شدند، بخشی از این کار برای برداشتن فشار ازپسوند دامنه .com  بود.

دامنه .info در بین 7 نام دامنه جدید پسوند .info بیش از 5.2 میلیون ثبت دامنه از آوریل 2008 ثبت نام شدند، موفق­ترین پسوند دامنه در بین همه آنها .info بود است.

info مخفف information (اطلاعات) در حدود 37 زبان است و نامی مشترک بین تمام این زبان‌ها است.

همچنین Info یک پسوند دامنه بدون محدودیت است، به این معنی که هر کسی می­تواند دامنه سطح دوم را تحت هر اطلاعاتی برای هر منظور، مشابه با دامنه­هایcom ، net یا org ثبت کند و این برخلاف TLDهایی مانند edu یا Coop است. info تنها پسوند دامنه سطح بالا است که صریحاً برای استفاده نامحدود ایجاد و منتشر شده است، اگرچه TLDهای مختلف دیگری هم هستند که به این صورت در حال ثبت دامنه هستند.

Afilias، اپراتور ثبت دامنه­های سطح بالای info و aero، در بازاریابی دامنه با انگیزه­های مهم ثبت نام و رویدادهای ارتباطی، بسیار جدی عمل کرده است. پسوند دامنه info از زمان تأسیس توسط Afilias اداره و ثبت شده است.

ICANN و Afilias همچنین توافق نامه­ای را امضا کرده اند که اسامی کشورها توسط قطعنامه 01.92 توسط ICANN حفظ شود. در سال 2003، این اولین دامنه gTLD بود که از نام­های دامنه بین­المللی مبتنی بر استانداردهای IETF پشتیبانی می­کرد.

  در سال 2001،  Afilias CTO (Ram Mohan) مشکلات مربوط به پذیرش جهانی دامنه را کشف کرد به دلیل اینکه این اولینtld  است که طول آن از دو یا سه حرف بیشتر است.

پسوند دامنه info باتوجه به اینکه محدودیتی در ثبت‌نام ندارد، گاهی برای شرکت‌ها مشکل‌ساز می‌شود. مثلاً شرکت تجهیزات ساختمانی Caterpillar توانست دامنه cat.info را ثبت کند. در صورتی که این دامنه به هیچ‌عنوان این نام برای این برند نیست.

اگرچه در ابتدا تعداد زیادی از ثبت‌نام های کلاهبرداری توسط ثبت نام کنندگان علامت تجاری معتبر انجام شد،اما به مرور قوانین وضع شد که این مشکلات را رفع کرد.

قبل ازشروع به فروش عمومی این پسوند، اسامی کشورها بنا به درخواست ICANN از ثبت نام محفوظ می‌ماند، تا کسانی که از قبل هزینه ثبت نام را پرداخته اند دسترسی برای این ثبت‌نام‌ها نداشته باشند. کمیته مشورتی دولتی ICANN، متشکل از نمایندگان کشورها از سراسر جهان ، این اقدام را برای اولین بار بوسیله هر دامنه اصلی برای محافظت از منافع ملی مستقل تحسین کرد.

نحوه ثبت دامنه با پسوند .INFO

برای ثبت دامنه با پسوند .info کافیست به صفحه ثبت دامنه شرکت فراسو مراجعه کنید و سپس نام دامنه خود را با پسوند info وارد نمائید تا مراحل ثبت دامنه آغاز شود.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی