طراحی سایت با وردپرس

پیشتر مقاله ای در مورد معرفی سیستم های مدیریت محتوا منتشر کرده ایم که در آن انواع سیستم های مدیریت محتوا و کاربردهایی که میتواند داشته باشد، مزایا و … را معرفی کردیم. در صورتی که مقاله فوق را مطالعه نموده باشید سیستم مدیریت محتوای وردپرس را نیز در آن مقاله معرفی کردیم که از هسته بسیار قوی و با ثبات بهره میبرد.

چرا وردپرس؟

همیشه علامت سوال بسیاری از کاربران در مورد وردپرس، همین نکته هست که چرا وردپرس؟ بخواهیم بصورت خلاصه و کامل شرح دهیم که چرا وردپرس، بایدگفته شود: “وردپرس فوق العاده است” . هسته ای که توسعه دهندگان ورپرس پیاده سازی نموده اند، به شما این امکان را میدهد که بدون نگرانی از آپدیت ها وتغییرات آتی سایت خود را راه اندازی کنید. همچنین راحتی استفاده، پایداری و دلایل بسیاری که وردپرس را به یک سیستم مدیریت محتوای مطمئن برای کاربران تبدیل کرده است، باعث شده که همین فرصت در اختیار ما قرار داشته باشد تا بتوانیم در این مورد مطلبی منتشر کنیم.

چه سایتهایی را میتوانم با وردپرس راه اندازی کنم؟

  • وب سایت شخصی

بسیاری از کاربرانی که آشنایی زیادی با طراحی وب سایت ندارند، جهت راه اندازی سایت شخصی خود میتوانند از وردپرس استفاده کنند. قالب های رایگان و امکانات رایگانی که در اختیار شما قرار دارد باعث میگردد که شما بتوانید سایت و یا وبلاگ شخصی خود را به سادگی راه اندازی کنید.

  • وب سایت تجاری

شرکت های بسیار زیادی هستند که ترجیح داده اند وب سایت تجاری و شرکتی خود را با وردپرس راه اندازی کنند. قابلیت های وردپرس در ارائه فرم ها، قسمت های مختلف، امکان شخصی سازی و … باعث شده است که شرکت های تجاری زیادی برای معرفی محصول، شرکت، خدمات، ثبت نام، خرید و … از وردپرس استفاده کنند.

  • سایت های خبری

آیا میدانستید بسیاری از سایتهای خبری دنیا از وردپرس استفاده میکنند؟ قابلیت های کلیدی وردپرس برای تعریف ویراستار، منتشر کننده، و نویسنده در کنار امکانات جذاب برای راه اندازی سایت خبری باعث شده است تا بسیاری از خبرگزاری های بزرگ جهانی پرتال اصلی و خبرگزاری خود را با این سیستم منتشر کنند. همچنین با توجه به سهولت راه اندازی،  استفاده آن همیشه مورد استقبال خبرگزاری ها و نویسنده ها نیز میباشد.

  • فروشگاه اینترنتی

در صورتی که تمایل دارید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و یا محصولات خود را بصورت آنلاین در معرض دید کاربران خود قرار داده و بصورت آنلاین امکان سفارش برای آنها ایجاد کنید، شک نکنید با سیستم های فروشگاهی وردپرس نظیر Wocommerce   میتوانید فروشگاه آنلاین خود را براحتی با وردپرس راه اندازی کنید.

  • سایت های پرسش و پاسخ

در صورتی که علاقه مند هستید مکانی برای درج سوال و جواب های خاص داشته باشید که امکان درج سوال برای کاربر و انتشار آن بعد از تایید شما داشته باشد، میتوانید وردپرس را گزینه مناسبی برای این کار در نظر بگیرید. وردپرس با داشتن پلاگین های بسیار مناسب و کاربردی به شما کمک خواهد نمود بدون کمترین دانش فنی سایت مد نظر خود را راه اندازی کنید.

  • عکاسی یا پورتفولیو

اگر علاقمند به عکاسی هستید و یا حرفه و شغل های متناسب با هنر و معماری و امثال آن دارید و دوست دارید نمونه کارهای خود را بدون هیچ وقت تلف کنی منتشر کنید؛ پس معطل نباشید. سایت پورتفولیو خود را هم اکنون با وردپرس در کمترین زمان ممکن راه اندازی کنید. فقط کافیست یک قالب بسیار خوب و ایده آن انتخاب کنید تا سایت ایده آل خود را داشته باشید.

  • انجمن های گفتگو

هرچند انجمن های گفتگوی بسیار زیاد و مورد اعتمادی وجود دارد که جای کار برای وردپرس تنگ باشد، ولی در صورتی که میخواهید بصورت ساده و بدون تشریفات انجمن گفتگوی ساده خود را راه اندازی کنید میتوانید از وردپرس استفاده کنید.

  • وب سایت کاریابی و یا رزومه

شاید راحت بتوان گفت که تفاوتی ندارد کاریابی باشید یا کاریاب یا دنبال کار. میتوانید سایت خود را برای دریافت رزمه، کاریابی آنلاین با امکان جستجو و درج رزومه توسط جوینده کار راه اندازی کنید و حتی به شرکت های طرف قرارداد نیز دسترسی دهید تا بتوانند نیازمندی های شغلی خود را وارد کنند.

  • سایت های فهرست یا Directory

اگر قصد دارید دایرکتوری یا پرتالی از نیازمندی ها را داشته باشید که در آن شاخه های اصلی و زیر شاخه هایی برای درج اطلاعات گوناگون داشته باشید، انتخاب وردپرس میتواند یک انتخاب خود باشد که با استفاده از پلاگین های موجود سایت Directory خود را در کمترین زمان ممکن راه اندازی و حتی اپلکیشن موبایلی وردپرس را نیز تهیه کنید.

  • سایت های آموزش آنلاین

شما میتوانید نسخه ای آنلاین از آموزشگاه خود را با استفاده از وردپرس آماده کنید تا همه بتوانند از ویدئو ها، آموزش های شما و … بصورت آنلاین وحتی بصورت چندزبانه استفاده کنند. همچنین با وجود بسترهای آموزش مجازی و وب کنفرانس، میتوانید کلاسهای خود را از طریق وردپرس به سیستم های وبینار آنلاین متصل کنید تا بتوانید از طریق وب کنفرانس، وبینار یا آموزش خود را آنلاین بدون محدودیت برگزار کنید.

 

بطور کلی در صورتی که بخواهم وردپرس را برای شما به عنوان خواننده و صاحب مشاغل پرزنت کنم، میتوانم خیال شما را راحت کنم، سایتی نیست که شما نتوانید با استفاده از وردپرس آن را راه اندازی کنید. سایتهای دانشگاهی بسیار معتبر، سایتهای پخش موسیقی، فیلم، اطلاع رسانی ، همکاری در فروش ، شرکت های گارانتی ، تخفیف و …. زیادی هستند که هم اکنون سایت خود را با وردپرس راه اندازی نموده اند و رضایت بسیار کامل در استفاده از سیستم مدیریت محبوب دارند.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی