فریم ورک لاراول

فریم ورک های ارائه شده در زبان های برنامه نویسی همواره سرعت بسیار بالایی به برنامه نویسی بخشیده است. آسودگی در کد نویسی، محیط های متفاوت، امنیت بالا و امکانات بسیار زیادی که باعث میگردد برنامه نویسان تمامی زبان های برنامه نویسی ترغیب بیشتری به استفاده از فریم ورک ها داشته باشند.

برای زبان برنامه نویسی PHP نیز در سال های اخیر فریم ورک های بسیاری با امکانات زیادی ارائه شده است که کاربران با سلیقه های مختلف زبان های برنامه نویسی، از این فریم ورک ها استقبال نمودند.

یکی از این فریم ورک های محبوب که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، فریم ورک Laravel میباشد. این فریم ورک تحت لایسنس MIT و برای بستر مدل برنامه نویسی MVC طراحی و ارائه شده است. دسترسی سورس ها و این فریم ورک بصورت رایگان از طریق Github در اختیار تمامی برنامه نویسان قرار دارد.

ویژگی ها و امکاناتی که لاراول در اختیار برنامه نویسان PHP قرار داده است باعث شده که محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران و برنامه نویسان کسب کند. همچنین وجود ماژول ها، سورس و امکانات بسیار زیاد، برای کد نویسی سریع باعث شده است که این فریم ورک به انتخاب اول بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای تبدیل شود.

مزایای استفاده از فریم ورک لاراول

  • صرفه جویی در زمان
  • سادگی در توسعه پروژه
  • مدیریت سریع و راحت ارتباط با دیتابیس با امنیت بالا
  • پایه قوی و سخت گیری برای امنیت بالای پروژه
  • شکیل بودن پیش فرض پروژه
  • صفحه بندی خودکار
  • سفارشی سازی ساده در پروژه های آماده
  • پایه سازی قوی برای توسعه در آینده توسط JSON
  • پشتیبانی و منابع عالی برای توسعه و رفع مشکل
  • امکان استفاده در هاست اشتراکی
  • امکان استفاده در سرور مجازی و سرور اختصاصی
  • کامپوننت های آماده بسیار زیاد نظیر کاربران، ورود خروج و …

و امکانات و مزایای بسیاری که شما را برای اجرای پروژه خود بسیار سرعت خواهد بخشید. البته احتمالا در ابتدای کار مثل نویسنده این مقاله از ادامه آن منصرف شوید! چرا که راه اندازی اولین پروژه و استارت آن واقعا برای شروع کار صبوری زیادی مطلبد و مطمئنا به سادگی 2 کلیک قادر نخواهید بود اولین پروژه ساده خود را اجرا کنید.

استفاده از لاراول برای توسعه سریع پروژه

لارول به صورت Component Base پایه گذاری شده است. در هر قسمت از برنامه خود، شما میتوانید کامپوننت های مورد نیاز خود را به راحتی روی پروژه اضافه کنید و توسعه برنامه خود را تسریع بخشید.

منطق اجرایی برنامه ها در لاراول بصورت توسعه یافت است. استفاده صحیح از این منطق و برنامه نویسی بر اساس Actions  و کنترل ها باعث میگردد شما به سادگی الگوریتم های خود را تبدیل به برنامه دلخواه در وب کنید.

یکی از قابلیت های بسیار جالب لاراول امکان Auto Loading میباشد. با استفاده از این امکان تمام نیازمندی های شما برای کلاس ها، کامپوننت ها و … در پروژه بصورت اتوماتیک در هنگام لزوم لود میگردد. این قابلیت باعث میگردد که Include  های خسته کننده را برای همیشه فراموش کنید و به راحتی میتوانید کلاس های خود را بدون نیاز به Include کردن آنها، از آن استفاده کنید.

قابلیت کاربردی Migration برای دیتابیس، قابلیتی بسیار کاربردی میباشد که با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن، بانک اطلاعاتی پروژه خود را بهمراه سورس پروژه خود انتقال دهید.

سیستم های امنیتی که فریم ورک لاراول برای جلوگیری از XSS ها و حملات Injection ها بصورت پیش فرض دارا میباشد، باعث شده است که برنامه نویس وقت زیادی برای بررسی باگ های نرم افزاری تلف نکنند. لاراول تمامی این موارد را محافظت نموده است تا پروژه شما امن ارائه گردد.

همچنین نحوه ذخیره سازی کوئری های دیتابیس باعث شده است که حجم زیادی برای کوئری های تکراری  و یا شبیه هم گرفته نشود.

تمامی موارد بالا باعث میشود که شما در توسعه های بعدی پروژه خود نیز درگیری های کمتری داشته باشید و تغییرات و بروز رسانی های آتی نیز در کمترین زمان ممکن قابل انجام باشد.

 

لاراول با تمام پیچیدگی هایی که احتمالا در اولین پروژه شما را درگیر میکند، واقعا سادگی و سرعت بسیار بالایی در برنامه نویسی به شما خواهد بخشید. برای شروع برنامه نویس به زبان PHP با این فریم ورک کامپوننت ها و امکانات بی نظیری در اختیار شما قرار میدهد که با امنیت بسیار بالا، سرعت اجرای پروژه بالا و آسودگی در توسعه ، برنامه نویسی را انجام دهید.

در صورتی که علاقه به یادگیری این فریم ورک دارید خود را برای یک چالش طولانی آماده کنید. آپدیت ها و امکانات جدیدی که این فریم ورک ارائه میدهد واقعا شما را حیرت زده خواهد کرد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی