شاید تا کنون برای شما پیش آمده باشد که در انتخاب مجازی ساز مناسب برای کار خود دچار اختلاف نظر شده اید و نتوانسته اید تصمیم درست را بگیرید و یا پس از انتخاب مجازی ساز اشتباه دچار مشکلاتی شده اید. امروزه مجازی سازها توسط شرکت های مختلفی ارائه و برنامه نویسی می شوند که برخی از آنها عبارتند از :

  1. OpenVZ
  2. KVM
  3. VMWare
  4. XEN
  5. VirtualBox

دربین موار ذکر شده در بالا مجازی سازvirtualbox کمترین سهم را در مصارف تجاری دارد و تقریبا کارایی زیادی در بازار تجارت دارا نیست برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با هر یک از این مجازی ساز ها سعی کردیم به صورت جداگانه به معرفی آنها بپردازید

  • OpenVZ

این مجازی ساز توسط شرکت Odin یا همان توسعه دهندگان پلسک توسعه داده می شود و با نصب هسته اختصاصی خود بر روی سیستم عامل امکان راه اندازی سرور مجازی برای سرور میزبان را فراهم میکند. اما در این نوع مجازی ساز به دلیل اینکه مجازی سازی اصطلاحا بر اساس تکنولوژی System Level می باشد و به دلیل اینکه این مجازی ساز از هسته پچ شده خود برای ساخت و راه اندازی سرورهای مجازی استفاده می کند تنها امکان ارائه سیستم عامل های لینوکسی را دارد و به همین دلیل ممکن است برای انجام بعضی تغییرات مرتبط با کرنل سیستم عامل های میهمان خود را دچار مشکل کند و شایان ذکر است که در این نوع مجازی ساز بیشتر منابع به صورت گارانتی در اختیار سیستم عامل میهمان یا همان سرور مجازی قرار می گیرد.

  •  KVM

یکی از توسعه دهنگان اصلی  مجازی ساز KVM شرکت Redhat می باشد .  این مجازی ساز بر روی سرور میزبان با سیستم عامل لینوکس راه  اندازی میشود اما با توجه به تکنولوژی مختص خود سرور های مجازی را با هسته یا کرنل مخصوص به خودشان ایجاد میکند که این موضوع به شما  این امکان را میدهد تا بتوان  سرور مجازی با هر نوع سیستم عامل دلخواهی نظیر ویندوز ، لینوکس ، BSD  و …  را بر روی آن راه اندازی و  بهره برداری کنید همچنین با توجه به اختصاصی بودن کرنل سرور های مجازی مشکل قبلی برای تغییر در کرنل سرور میهمان که در Openvz   شاهد آن بودیم را نخواهد داشت . KVM  به سرور مجازی خود منابع اختصاصی ارائه میکند و از این نظر کیفیت بالایی را برای سرور میهمان به  ارمقان می آورد .

  • VMWARE ESXi

مجازی ساز ESXI  یکی از پر مصرفترین سیستم های مجازی سازی برای کاربرد تجازی و آزمایشگاهی میباشد که با ارائه امکانت بسیار به  کاربر تقریبا تمام نیاز های مدیر سرور و کاربر را برطرف میکند روز به روز شاهد ارائه آپدیت های جدید برای این مجازی ساز هستیم که در هر  آپدیت آن امکانات جدیدی به ESXI  اضافه میشود شرکت VMware  مجازی ساز خود را با سیستم عامل مخصوص به خود ارائه میکند و برای  آشنایی با برخی امکانات این مجازی ساز میتوان به انتخاب مدیر برای ساخت سرور مجازی با منابع به صورت اختصاصی یا غیر اختصاصی ،  ارائه سرور مجازی با کرنل اختصاصی و نرم افزار محبوب Vcenter  برای کنترل و مدیریت بهتر ماشین های مجازی اشاره کرد . با توضیحات بالا شایان ذکر است که شما می توانید روی این مجازی ساز هر نوع سیستم عاملی را نصب  و در سرور میهمان استفاده نمایید.

  • XEN

مجازی ساز Xen یکی از دیگر مجازی ساز های پایدار است که نسخه اولیه آن توسط آزماشگاه دانشگاه کمریج ارائه شد.   این مجازی ساز سرور  های میهمان خود را با هسته اختصاصی ایجاد کرده و منابع کاملا اختصاصی را به آنها تخصیص میدهد. برای اجرا کردن سیستم عامل هایی نظیر ویندوز، BSD و.. روی  مجازی ساز xen  نیاز به نصب xen hvm  بروی سرور اصلی است .

  • VirtualBox

این مجازی ساز که نسخه اولیه آن در سال ۲۰۰۷ که توسط شرکت Innotek GmbH توسعه داده و ارائه شد در این مجازی ساز که به صورت  یک Application بر روی سرور میزبان نصب می شود امکان ارائه سرور مجازی یا سیستم عامل میهمان با هسته اختصاصی وجود دارد. این  مجازی ساز چندسال پس از توسعه آن توسط شرکت Sun خریداری شد و همینک توسط این شرکت توسعه داده می شود.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی