کنترل پنل سرور اختصاصی، مبنای ارتباط بین کاربر یا سرویس‌گیرنده و سرور است. درست مانند سیستم عاملی که وظیفه آن ایجاد یک پل ارتباطی بین کاربر، سخت‌افزار و در نهایت دریافت بازخوردها و نیازهای کاربر و ارائه پاسخ به آن است. سرورهای اختصاصی امروزه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پلتفرم‌های اجرای داده‌های مبتنی بر اپلیکیشن شبکه، سرور و وب هستند. با استفاده از سرورهای اختصاصی، شما این امکان را خواهید داشت که هر نرم‌افزاری را در فضای شبکه به اجراء درآورده و از آن برای سرویس‌های عمومی و درون‌سازمانی استفاده کنید.

تصور کنید که قصد دارید یک وب‌سایت یا سیستم اتوماسیون سازمانی طراحی کنید. برای دسترسی سریع، آسان و بهینه بر بستر اینترنت و شبکه داخلی، سرور اختصاصی تنها راه ممکن خواهد بود.  سرور اختصاصی نیاز به یک کنترل پنل برای مدیریت دارد که آن را شرکت ارائه‌دهنده خدمات فروش سرور یا هاستینگ در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه با فراسو همراه باشید، چرا که قصد داریم با رونمایی از یک کنترل پنل مدیریت سرور اختصاصی، شما را شگفت زده کنیم!

کنترل پنل سرور اختصاصی فراسو

سرور اختصاصی چیست؟

سرورهای اختصاصی یک سرویس محبوب هستند که برای وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای تحت شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرند و توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای واردکردن یک سرویس یا وب‌سایت به شبکه اینترنت استفاده کنند. تا زمانی که وب‌سایت شما روی یک سرور، هاست یا سرور مجازی قرار نگیرد، طبیعتاً آفلاین است و کسی از درون کامپیوتر شما نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. برخلاف هاست و سرور مجازی، سرور اختصاصی یک آی پی بوده که در اختیار شماست و در واقع شامل بخشی از یک دیتاسنتر می‌شود. همچنین برای استفاده از یک سرور اختصاصی، درست مانند یک کامپیوتر، شما نیاز به نصب سیستم‌عامل و استفاده از واسط گرافیکی یا کنترل پنل خواهید داشت. شرکت‌های سرویس‌دهنده فروش هاستینگ و سرور در واقع از یک کنترل پنل توسعه‌یافته ساختارگرا برای دسترسی به سرور اختصاصی استفاده می‌کنند.

پنل مدیریت سرور اختصاصی شرکت فراسو

وظیفه کنترل پنل مدیریت سرور اختصاصی چیست؟

بر اساس جدیدترین تکنولوژی نرم‌افزاری که مجموعه فراسو هم اکنون از آن استفاده می‌کند، شما می‌توانید کنترل پنل سرور خود را به شکل ویژه‌تری شخصی‌سازی نموده و برخلاف بسیاری از سرویس‌دهنده‌های سرور اختصاصی که محدودیت‌هایی برای شما قرار می‌دهند، از آن حتی در ابعاد وسیع‌تر استفاده کنید. در مورد ویژگی‌ها، امکانات و مشخصه‌های فنی کنترل پنل مدیریت سرور اختصاصی در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

در واقع کنترل پنل سرور اختصاصی، استفاده از شبکه را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از مرورگر، حساب‌ها، آی‌پی‌ها، کنترل‌ها و همین‌طور FTP، پست الکترونیکی یا حتی برنامه‌های وب سرور را مدیریت کنید. یک کنترل پنل در واقع واسط گرافیکی بین شما و تمامی نرم‌افزارهایی است که نیاز دارید تا به‌واسطه آن‌ها، همه چیز را مدیریت کنید.

شرکت‌های زیادی در ایران اقدام به ارائه خدمات سرور اختصاصی می‌کنند. برخی از آن‌ها به‌دلیل بهره‌گیری از ویژگی‌های خاص، گزینه‌های بهتری برای کسب‌وکار شما خواهند بود. اما فکر می‌کنید که این ویژگی‌های اختصاصی که مجموعه فراسو از آن‌ها پرده‌برداری کرده، شامل چه مواردی است؟ همان‌طور که اشاره کردیم، فراسو هم مانند هر مجموعه دیگری یک کنترل پنل اختصاصی برای مدیریت وب سرورها و سرورهای اختصاصی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که البته در جدیدترین به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های خاص و قوق‌العاده است.

ریموت پنل سرور اختصاصی

ویژگی‌های کنترل پنل سرور اختصاصی فراسو چیست؟

در هر کنترل پنل سرور اختصاصی یک سری امتیازات، مزیت‌ها و همین‌طور امکانات به‌صورت پایه وجود دارد که امکان مدیریت هر چیزی را به شما می‌دهد. البته برخی شرکت‌ها محدوده‌های خاصی را برای مدیریت سرور اختصاصی در نظر می‌گیرند.

تفاوتی ندارد که از کدام کنترل پنل استفاده می‌کنید یا سیستم‌عامل نصب شده روی سرور اختصاصی شما چیست؟ این انعطاف وجود دارد که با بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌هایی که به‌صورت اختصاصی در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم نواقص ایمنی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را کنترل و احتمال درگیری شبکه با آن را تا 99.99% کاهش دهید. این موضوع سبب می‌شود که بهره‌وری سرور اختصاصی شما برای اجرای هر داده‌ای بیش از ده برابر گذشته شود.

✦تغییر سیستم‌عامل

اگر یک کاربر حرفه‌ای شبکه یا مدیر سرور باشید احتمالاً می‌دانید که امکان تغییر و نصب مجدد سیستم‌عامل تا چه حد می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان یا توسعه نرم‌افزاری که انجام می‌دهید حیاتی و جذاب باشد. در سرورهای اختصاصی از سیستم‌عامل‌های ویندوز سرور و لینوکس استفاده می‌شود اما گاهی توسعه‌دهنده نیاز دارد که بین این دو سیستم‌عامل سوییچ کرده یا تغییراتی را در آن‌ها ایجاد کند. معمولاً انجام این کار، پروسه دردسرساز دارد و در مقابل اگر بخواهید در KVM این کار را انجام دهید، در حال حاضر با جدیدترین تکنولوژی مورداستفاده در این کنترل پنل اختصاصی، این کار در کم‌ترین زمان ممکن برای شما قابل انجام خواهد بود.

✦قابلیت rescue mode

قابلیت rescue mode یکی از کامل‌ترین و بهترین ویژگی‌های مورداستفاده به جهت کنترل سرور در شرایط Crash کردن و به مشکل خوردن سیستم‌عامل است. در این حالت در کنار سیستم‌عامل کنونی شما که از دسترس خارج شده است یک نسخه از لینوکس فدورا به‌عنوان سبک‌ترین توزیع لینوکس نصب شده و شما امکان مانت کردن یا فراخوانی پارتیشن‌های هارد خود را روی آن خواهید داشت. در این صورت می‌توانید داده‌های خود را بازیابی کرده و بخوانید.ازاین‌رو صرفاً این قابلیت روی سیستم‌عامل لینوکس قابل‌استفاده نیست. حتی در سرور اختصاصی ویندوز هم می‌توانید از حالت rescue mode استفاده کنید که توسط مجموعه فراسو تدارک ‌دیده‌شده است.

✦کنسول kvm لحظه‌ای

در سرورهای اختصاصی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها امکان استفاده از کل فضای شبکه و پهنای باند تعریف شده خواهد بود. کنسول kvm لحظه‌ای، در واقع قابلیتی است که مبنی بر آن می‌توانید عملیات ارتباط شبکه‌های محلی یا لوکال‌ها با سرورها را مدیریت کنید و درصورتی‌که در یک سرور به‌صورت لحظه‌ای مورداستفاده قرار نگیرد، ارتباطات با مشکل و تأخیر یا افت کیفیت مواجه می‌شود.اگر در تمامی اتاق‌ها و بخش‌های دیتاسنتر از kvm کنسول لحظه‌ای استفاده شده باشد، چنین مشکلاتی ایجاد نخواهد شد.

✦گراف ترافیک با ذکر جزئیات

تصور این که دسترسی به یک سرور قطع شود وحشتناک است. اگرچه در سرورهای اختصاصی از سیستم بک‌آپ استفاده می‌شود اما همیشه پیش‌بینی یک اپیدمی و همین‌طور کسب اطلاع در مورد شرایط کلی و وضعیت آن، بهتر از این است که به‌صورت ناگهانی متوجه نقص در عملکرد شویم. قطعی و مصرف نامتعارف ترافیک یک شبکه مشکلی است که اکثر دیتاسنترها با آن مواجه هستند. برای رفع این مشکل عمدتاً از سیستم‌های تعریف آستانه مصرف یا گراف ترافیک استفاده می‌شود.

گراف ترافیک یک نمودار مفهومی است که در لحظه می‌توانید از آن استفاده نموده و به‌عنوان مدیر سرور جزئیات را بررسی کنید. درصورتی‌که ترافیک شبکه شما بر حسب کیلوبایت بر ثانیه یا کیلوبیت بر ثانیه افزایش ناگهانی داشت، تمهیدات لازم را بیندیشید! از طرفی امکان اندازه‌گیری میزان مصرف پهنای باند نیز در سرور وجود دارد. در واقع این ویژگی‌های نظارتی به شما کمک می‌کند که پویایی و عملکرد سرور اختصاصی خود را روی کنترل پنل مدیریت کنید.

✦مانیتورینگ سنسورهای سرور

سنسورهایی در سرورهای اختصاصی در دسترس قرار گرفته‌اند که هرگونه بروز اختلال در عملکرد، حادثه یا تغییرات را گزارش می‌دهند. درصورتی‌که در یک کنترل پنل به این داده‌ها که از سوی مانیتورینگ سنسور سرور صادر می‌شود دسترسی داشته باشید می‌توانید از بروز مشکلات جلوگیری کنید. در واقع مانیتورینگ سنسورهای سرور یکی از جدیدترین و ویژه‌ترین مزیت‌های کنترل پنل فراسو در مقابل تمامی رقبا است.

✦قابلیت ری بوت، ریست و خاموش‌کردن سرور

بنا به دلایلی نظیر تغییر نسخه پی اچ پی، آپدیت و به‌روزرسانی سرور، بروز مشکل و ایرادات فنی یا تست یک قابلیت خاص معمولاً یکی از موردنیازترین عملیات در سرورهای مجازی و اختصاصی، ری بوت یا ری استارت، خاموش و راه‌اندازی دوباره سرور است که در حال حاضر با ویژگی کنترل پنل سرور اختصاصی شما می‌توانید این کار را در کم‌ترین زمان ممکن با فشردن صرفاً یک کلید انجام دهید.

پنل ریبوت و تغییر سیستم عامل سرور اختصاصی فراسو

مدیریت بهینه و ایمن سرورها با کنترل پنل اختصاصی

سرورهای اختصاصی امروزه اصلی‌ترین پلتفرم اجرایی سایت‌ها، نرم‌افزارها و میل سرورها هستند. درصورتی‌که به‌درستی انتخاب نشوند می‌توانند مشکلات زیادی به بار آورده و سبب ایجاد اختلال در کارکرد یک سرویس برخط شوند. در مقابل، یکی از مهم‌ترین نکات در مورد افزایش بهره‌وری وب سرورها و سرویس‌های اختصاصی کنترل سرور، کنترل پنل مدیریت است. در کنترل پنل مدیریت، درست مانند کابین هواپیما، شما می‌توانید همه چیز را مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

فراسو در حال حاضر با رونمایی از جدیدترین مجموعه مدیریتی و کنترل پنل سرور اختصاصی خود، این امکان فوق‌العاده را به شما می‌دهد که با برقراری ارتباط یکپارچه با دیتاسنتر، تمامی تغییرات لازم از جمله تعویض سیستم‌عامل، ری بوت و ری استارت و همین‌طور کنترل و مانیتورینگ پهنای باند و ترافیک داده را بدون نیاز به ابزارهای اضافه انجام دهید. از این طریق، هم می‌توانید از داون شدن سرور اختصاصی جلوگیری نموده و هم در مواقع نیاز، جلوی مشکلات و رخنه‌های امنیتی را بگیرید و پایداری سخت‌افزار و نرم‌افزار، وب سرور و سرور اختصاصی خود را به حداکثر برسانید.

تمامی فرآیندهای سیستمیک در مجموعه فراسو، با بهره‌گیری از یک محیط اختصاصی و ویژه، یکپارچه شده‌اند. داده‌ها به‌محض دریافت و ارسال در لیست مانیتورینگ و سیستم گراف پهنای باند و ترافیک قرار می‌گیرند و به‌جای رو در رو شدن با مشکلات، پیش از هر اقدامی می‌توانید آن‌ها را حل‌وفصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید که کنترل همه چیز در دستان شما باشد، حتماً از این سرویس فوق‌العاده استفاده کنید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی