ابزارهای گوگل

کلمه اینترنت در ذهن بسیاری از کاربران با سایت گوگل نقش بسته است و معمولا اولین سایتی که همه کاربران برای تست اینترنت، جستجو، یا بر حسب عادت به آن رجوع میکنند مجموعه سایت های گوگل میباشد، که البته اکثر کاربران نیز فقط از جستجو و امکانات ایمیل این شرکت استفاده میکنند، در صورتی که ابزارهایی که گوگل  در اختیار شما قرار میدهد حتما شما را شگفت زده خواهید کرد

اولین ابزاری کاربری که شاید شما هم روی گوشی یا تبلت یا لپ تاپ خود از آن استفاده کرده یا برخورد کرده باشید Google Drive میباشد

 گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو یک فضای ابری میباشد که توسط گوگل در اختیار تمام افرادی که اکانت گوگل قرار داده شده است، شما در این فضا میتوانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را قرار داده و بصورت ابری از هر دستگاهی که مدنظر داشته باشید به آنها دسترسی داشته و یا فایل های خود را در فولدر Sync گوگل درایو قرار داده و تمامی فایل های این پوشه را بر روی لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل بصورت هماهنگ شده و همسان شده در دسترس داشته باشید.

ابزار کاربردی Google Docs چیست؟

حتما شما با نرم افزارهای اداری Microsoft Office  کم و بیش کار کرده اید و میدانید بسیاری از موارد امورات اداری، همانند تایپ، موارد حسابرسی اولیه، دیتابیس ، ارائه مستندات و … توسط مجموعه نرم افزارهای Microsoft Office  به سرعت قابل انجام میباشد، Google Docs  را میتوان جزو اولین پلتفرم های آنلاین دانست که شما میتوانید بسیاری از امورات اداری خود را با آن بصورت ابری و آنلاین انجام داده، مستندات را بین افراد مد نظر به اشتراک گذاشته و در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید، گوگل داک درای پلتفرم های آنلاین شبیه اکسل، ورد و پاورپوینت میباشد.

مسنجر گوگل یا Goolge Talk

ابزاری جهت چت، تماس صوتی، تصویری و غیره که با سیاست های بروز رسانی گوگل تبدیل به Google Hangout  شده و شامل تماس تلفن ، اس ام اس و غیره نیز شد.

آی گوگل

برای شما هم پیش آمده که صفحات دلخواهی که همیشه با آنها سروکار داشته اید را مجبور باشید جایی یاداشت کنید یا مجبور به جستجو باشید؟ یا خبرهای دلخواه را دوست دارید در کنار صفحات دلخواه داشته باشید؟ مسلما ابزار I Google که برای همین مورد هست پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

Google Desktop

اگر شما علاقه شدید به نظم دارید و دوست دارید همه موارد در کامپیوتر شما در جای خود قرار گرفته و با نوتیفیکیشن و جستجو و موارد …. دسترسی شما را به ابزارها و فایل های راحتر کنید مسلما بهترین گزینه Google Desktop  میباشد.

Google Chrome Sync

احتمالا شما در هنگام نصب گوگل کروم و با اولین ورود به سایت و وارد کردن رمز با پیغام اینکه آیا دوست دارید اکانت گوگل شما در کروم ثبت گردد؟ این ثبت اکانت شما در گوگل کروم بهترین گزینه میباشد که شما تمامی بووک مارکها، صفحاتی که روی مروگر همیشه مرور میکنید در تمام گوگل کروم هایی که در آن وارد شده اید ذخیره میگردد تا در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید.

Google Code

بهترین وتنها مرجع سورس کدهایی که از 0 مبتدی تا 100 حرفه ای متخصصان کامپیوتر میتوانند از سورس های آن استفاده کننده گوگل کد میباشد، که متاسفانه دسترسی این منبع بسیار بزرگ سورس برای ایران بسته میباشد.

Google WebMaster

تجارت آنلاین در چند دهه گذشته به شدت در حال رشد بوده و همیشه صاحبان مشاغل آنلاین به دنبال رقابت با رقبای خود سراغ ابزارها و مواردی بودند تا با کاربران خود و نحوه آشنایی آنها با تجارت آنلاین را در اختیار داشته باشد، گوگل وب مستر بهترین ابزاری میباشد که به وب مستران کمک میکند تا تمام حقایقی که در وب سایت آنها و مراجعه کننده آنها وجود دارد را بتوانند کشف کنند، نیاز آنها را درک و با توجه به نیاز آنها محتوا تولید کنند، وضعیت لینک ها و مطالب سایت خود را چک کنند و به عبارت کلی بتوانند سئو سایت خود را آنالیز کنند، که البته ابزار تحلیل گوگل نیز که در ادامه معرفی خواهد شد نیز مکمل Webmaster  گوگل میباشد.

Google Analytics

شما در صورتی که مدیر یک وب سایت هستید، اولین و آخرین هدف شما آگاهی از : تحلیل ورودی های سایت، نتایج کمپین های تبلیغاتی، میزان رضایت کاربر از صفحات وارد شده، نحوه ورود و میزان زمانی که صرف کل سایت و یا یک صفحه نموده است و …. میباشد.

شما با این ابزار قدرتمند گوگل میتوانید تمامی موارد مورد نیاز برای تحلیل ورودی سایت خود بررسی و بهترین عملکرد را برای رقابت با رقبای خود در تجارت آنلاین داشته باشید.

البته ابزار های معرفی شده در این مقاله بخش بسیار خرد در مقابل ابزارهای قدرتمند گوکل میباشد، ابزار های کاربردی بسیاری توسط گوگل ارائه شده است که مجال معرفی آنها در این مقاله نمیباشد، ابزار هایی مانند Google Book ، Calendar  ، مترجم گوگل، News ، Wallet ، Shops و … که برای مخصوصا افرادی که خارج از ایران و کشور های تحریم شده زندگی میکنند میتواند ابزارهای مفیدی باشد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی