بهینه سازی سرعت لود وردپرس

در ادامه مقاله قبلی در مورد  افزایش سرعت سایت به گزینه مهمی بایستی اشاره کنیم که تاثیر زیادی میتوانید در جذب مخاطب  و سپری نمودن زمان بیشتری در سایت داشته باشد. ویدئو یکی از ارکان جدا نشدنی سایت ها میباشد که واقعا از دید کاربران نیز بسیار مهم میباشد و همچنین از دید سئو نیز با توجه به اینکه کاربر برای تماشای ویدئو مدت زمان زیادی را در سایت می ماند، در نتیجه نتایج مثبتی میتواند داشته باشد. ولی استفاده از ویدئو نیز روشهایی در وردپرس دارد که بایستی آنها را رعایت کنید.

9) بصورت مستقیم ویدئوی خود را در وردپرس آپلود نکنید

بسیاری از مدیران و طراحان سایت برای ویدئو های خود ترجیح میدهند که پلاگین هایی نصب کنند و ویدئو مدنظر خود را مستقیم روی سایت وردپرسی خود آپلود میکنند. در صورتی که این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود و بهتر هست از سایتهای دیگری برای آپلود و نمایش ویدئو های خود استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که لود ویدئو از خود سایت وردپرسی چند ایراد اساسی دارد. اول اینکه با توجه به حجمی که ویدئو ها دارند به مرور حجم هاست شما به اندازه ای زیاد خواهد شد که کنترل آن از دست شما خارج خواهد شد. دوم اینکه لود ویدئوها از سایت شما پهنای باندی زیادی را میطلبد که باعث میشود هزینه های آن نیز به هزینه های نرمال هاست شما اضافه گردد. سوم اینکه با توجه به اینکه هاست های اشتراکی معمولا بسیار بهینه برای نمایش ویدئو نمیباشند، باعث میگردد که سایت شما هنگام نمایش ویدئو پرفرمنس کافی را نداشته باشد. سایتهای ایرانی مانند آپارات و امثال آنها که بسیار زیاد میباشد میتواند برای لود سریع سایت شما بسیار کمک کنند. این سرویس ها با توجه به اینکه از سرور های ایران ویدئو را لود میکنند یک نوع CDN دیگر نیز برای سایت شما محسوب میگردد و تاثیر زیاد در سرعت لود و بازدهی خواهد داشت.

10) از قالب بهینه استفاده کنید

همیشه در تمامی مقالاتی که در زمینه طراحی وب سایت و وردپرس داشتیم به حساسیت این مورد بسیار تاکید نموده ایم. قالب یک سایت علاوه بر اینکه به لحاظ حیثیتی و آبرو داری بایستی بسیار شکیل باشد، باید امنیت بالایی نیز داشته باشد و در کنار این موارد به اندازه ای بهینه باشد که کاربر را مجبور به خروج از سایت نکند. یک قالب شکیل و بسیار زیبا هرچقدر هم که جذاب باشد مادامی که بهینه سازی شده نباشد و از لحاظ سرعت لود کند باشد کاربر را اذیت خواهد نمود و در نتیجه حتی اگر در دفعات اول سایت را نبندند، احتمال مراجعه مجدد کاربر نیز کاهش خواهد یافت. پس در انتخاب قالب خود دقت کنید. اگر از قالب آماده استفاده میکنید حتما با دقت بسیار بالا بررسی کنید که تمامی قسمت های قالب کاملا استاندارد باشد و اصول بهینه سازی نیز بایستی رعایت شده باشد. اگر از قالب اختصاصی نیز استفاده میکنید در انتخاب طراح خود وسواس بیشتری به خرج دهید تا قالب بهینه سازی شده با سرعت لود بالایی را برای شما طراحی کند. در صورتی که هم اکنون سایت شما فعال میباشد ولی از لحاظ قالب بهینه سازی نمیباشد پیشنهاد میگردد در اولین فرصت نسبت به کوچ کردن به قالب بسیار بهینه سازی شده اقدام کنید.

11) اسلایدر های متناسب انتخاب کنید

اسلایدرها یکی از جذابترین قسمت های یک وب سایت میباشد و در عین حال یکی از اصلیترین موارد ممکن هست که میتواند باعث کندی سرعت لود سایت شما گردد. در نظر داشته باشید که خود پلاگین اسلایدر بسیار مهم میباشد حتی اگر تصاویر اسلایدر سایت شما نیز به اندازه ی کافی بهینه سازی شده باشد و از حجم کمتری برخوردار باشد ولی خود پلاگین اسلایدر بهینه نباشد، تاثیر زیادی در کند شدن سایت شما خواهد داشت.

یکی از بهترین اسلایدرها که بسیار بهینه سازی شده و حرفه ای میباشد پلاگین Revolution Slider میباشد. طبق تجربه های کسب شده در زمینه اسلایدر ها میتواند این اسلایدر را بهترین و بهینه ترین اسلایدر موجود برای وردپرس معرفی کرد. در صورتی که از اسلایدر دیگری استفاده میکنید پیشنهاد میگردد یکبار آنرا غیرفعال کنید تا تاثیر منفی آنرا بتوانید بررسی کنید. از دیگر اسلایدرهای بهینه سازی شده میتوان Soliloquy و LayerSlider را نیز نام برد.

12 ) گالری تصاویر بهینه سازی شده

همانطوری که پیشتر نیز اشاره کردیم تصاویر بکار رفته در سایت جذابیت بسیار بیشتری به سایت شما خواهد بخشید. همچنین نوع نمایش تصاویر در سایت نیز بسیار مهم میباشد و باعث میگردد که کاربر با راحتی بیشتری تصاویر گالری شما را ورق بزند. ولی در نظر داشته باشید که گالری تصاویر نیز بر خلاف تصور بسیاری از افراد میتواند تاثیر منفی زیادی روی سرعت سایت شما داشته باشد. در انتخاب پلاگین گالری تصاویر نیز بایستی وسواس بسیار زیادی به خرج دهید تا تصاویر زیبای سایت خود را اولا بصورت بسیار زیباتر به نمایش گذاشته و در کنار آن به سرعت سایت خود نیز لطمه ای وارد نشود.

طبق بررسی های انجام شده پلاگین گالری تصاویر Envira Galley که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار میباشد از سرعت بسیار بالایی برخوردار هست. این پلاگین نزدیک 2 برابر سایر پلاگین سریعتر بوده و به هیچ عنوان باعث کندی سایت شما نخواهد شد.

البته پلاگین گالری Foo نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هست و با اختلاف کمی در بارگذاری صفحه در رتبه سریعترین گالری ها قرار دارد. این گالری در عین حال که از سادگی زیادی برخوردار هست میتوانید اطمینان حاصل کنید که گالری تصاویر سایت شما عملکرد کندی نیز نخواهد داشد.

پلاگین گالری تصاویر NextGEN نیز در ردیف سوم این بررسی قرار دارد که تقریبا نزدیک به دو برابر بیشتر از گالری Envira زمان زیادی را نیاز دارد تا لود گردد. البته مزیت هایی را نیز دارد که میتواند برای برخی افراد این زمان را خیلی مهم جلوه ندهد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی