ثبت دامنه .net + اطلاعات کامل درباره پسوند دات نت

یکی از دامنه‌های سطح بالای عمومی (gTLD) پسوند دامنه .Net است که کاربران هنگام ثبت دامنه آن را انتخاب می‌کنند.

این پسوند مخفف کلمه شبکه (Network) است که ، این پسوند جز پسوند های سطح بالا عمومی (gTLD) است که در سیستم نام دامنه اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد.

این دامنه در ابتدا تنها برای سازمان هایی که در زمینه فن آوری شبکه مانند ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و سایر شرکت­های زیرساختی فعالیت داشتند، در نظر گرفته شده بود ، اما این محدودیت هیچ وقت اعمال نشد و این دامنه برای اهداف عمومی نیز مورد استفاده قرار گرفت که هنوز استقبال دامنه .net بسیار بالا بوده و اغلب به عنوان جایگزین برای .com آن را تلقی می کند.

دامنه .net یکی از دامنهای اصلی همانند شش دامنه دیگر (.com – .org- .edu- .gov- .mil- .arpa) است . همچنین این دامنه در ژانویه سال 1985 ایجاد شده اما در RFC 920 ذکر نشده است.

Verisign، اپراتور net، پس از دستیابی به راه حل های شبکه، یک قرارداد عملیاتی برگزار کرد که در تاریخ 30 ژوئن 2005 منقضی شد.

ICANN، سازمانی که مسئولیت مدیریت دامنه را برعهده دارد، به دنبال پیشنهادهایی از سازمان­ها برای فعالیت دامنه به محض انقضای قرارداد بود.

ثبت دامنه .net فقط از طریق ثبت کنندگان معتبر انجام می­شود و نام دامنه بین المللی نیز پذیرفته شده است.

شرایط عمومی ثبت یک دامنه net چیست؟

نام دامنه با پسوند net باید حداقل 3 کاراکتر داشته باشد و می تواند حداکثر 63 کاراکتر داشته باشد. نام دامنه با این پسوند می تواند با یک حرف یا عدد آغاز شود و یا با یک حرف یا عدد پایان یابد.

 برای فاصله دادن بین کاراکترها در نام دامنه نمی توان از جای خالی(Space)استفاده کرد به طور مثال: (www.ab cd.net ) صحیح نمی باشد. برای فاصله دادن بین کاراکترها می توان از خط فاصله(dash ) استفاده کرد به طور مثال: (a-bcd.net) صحیح است. همچنین استفاده از کاراکترهای ? ! & * و از این قبیل در نام دامنه مجاز نمی باشند

به طور مثال: (abcd@e.net ) صحیح نمی باشد.

دامنه شما پس از طی آخرین مرحله یعنی پرداخت آنلاین به ثبت می رسد وسپس در قسمت دامنه و میزبانی در پنل کاربری شما  نمایش داده می شود.

مراحل ثبت نام دامنه

  1. ابتدا وارد سایت Faraso.org شوید.
  2. در بخش ثبت دامنه ، در قسمت “اسم دامنه خود را وارد کنید” اسم دامنه ای می خواهید ثبت کنید را بنویسید.
  3. سپس با کلیک روی بخش پسوند دامنه از قسمت پسوندهای ایران پسوند مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. سپس از انتخاب پسوندهای مورد نظر خود روی گزینه جستجو کلیک کنید.
  5. در صفحه جدید وضعیت آزاد بودن دامنه به شما نمایش داده می شود که از “انتخاب های بیشتر” مدت زمان ثبت دامنه را (1 ساله یا 5 ساله) انتخاب و روی گزینه “همینک سفارش دهید” کلیک کنید و به مرحله بعدی سفارش بروید.
  6. در صفحه جدید در بخش “پیکربندی دامین ها”  ایمیل یا شناسه ای که میخواهید دامنه مورد نظر در آن ثبت شود را وارد کنید و در بخش “نام سرورها” DNS هایی که می خواهید با دامنه شما تنظیم شود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “بروز رسانی سبد خرید” کلیک کنید.
  7. در صفحه جدید شما می توانید دامنه هایی که برای ثبت درخواست داده اید را مشاهده کنید و سپس برای ادامه مراحل خرید بر روی گزینه “مرحله بعدی سفارش” کلیک کنید.
  1. در این مرحله مشخصات حساب کاربری شما نمایش داده می شود و شما از بخش طریقه پرداخت می توانید به وسیله درگاه پرداخت بانک ملت ، پارسیان و یا پاسارگاد صورت حساب خود را با کارت های عضو شتاب به صورت آنلاین پرداخت کنید و یا با انتخاب گزینه واریز به حساب بانکی مبلغ صورت حساب خود را به حساب های شرکت فراسو سامانه واریز نمایید
  2. پس از مطالعه دقیقا شرایط استفاده از سرویس ها تیک کنار آن را بزنید و برای ثبت سفارش و ایجاد فاکتور بر روی گزینه “تکمیل سفارش” کلیک کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل یا داشتن سوال درباره ثبت دامنه .net حتماً با بخش پشتیبانی یا فروش مجموعه فراسو سامانه پاسارگاد ارتباط برقرار کنید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی