ثبت دامنه .xyz + اطلاعات کامل درباره پسوند دات xyz

ثبت دامنه .xyz

.xyz domain registeration

.xyz یک پسوند دامنه سطح بالا است که در جدیداً توسط ICCAN ارائه شد و در 2 ژوئن 2014 در دسترس عموم قرار گرفت.   XYZ.COM و CentralNic ثبت کننده­های این پسوند دامنه هستند.

ثبت دامین با پسوند xyz. برای عموم آزاد است و مخفف هیچ عبارت خاصی نیست.این پسوند به علت جدید بودن نام دامنه آزاد زیادی را در اختیار قرار می‌دهد

این پسوند همانطور که از ظاهرش پیداست شامل سه حرف انتهایی الفبای زبان انگلیسی می باشد که به خاطر سپردن آن در ذهن بسیار آسان است. اما از جهت دیگری هم قابل توجه است و آن که این سه حرف در ریاضیات و فیزیک نشان دهنده محور نمودارها x و y و یا نمایش بعد سوم با محور z هستند.

در نوامبر 2015، ثبت نام پسوند دامنه .xyz به 1.5 میلیون رسید، که احتمالاً تا حدودی با تصمیم گوگل مبنی بر استفاده از abc.xyz برای وب سایت شرکتAlphabet Inc.) ) خود، که یکی از اولین شرکت­های بزرگ بود، استفاده از پسوند دامنه .XYZ تقویت شد.

با این حال، ثبت نام کننده دامنه VeriSign و دیگران ادعا کرده اند که سیستم ثبت نام این پسوند دامنه، احتمالا صدها هزار نام دامنه، را با قرار دادن نام دامنه در حساب مشتری برخلاف میل آن­ها انجام داده است.

.xyz از ژانویه سال 2016، ششمین نام پسوند دامنه ثبت شده و از ژوئن 2016، .XYZ چهارمین نام ثبت شده دامنه سطح بالا (gTLD)  در اینترنت، پس از.com ، .net و .org بود.

در اول ژوئن سال 2017، پسوند دامنه .XYZ کلاس 1.111B پسوند دامنه­های XYZ را راه اندازی کرد که پسوند دامنه­های ارزان قیمت با 0.99 دلار در سال هستند و با همان قیمت تجدید می­شوند. آن­ها ترکیب عددی 6 رقمی، 7 رقمی، 8 رقمی و 9 رقمی بین 000000.xyz – 999999999.xyz هستند.

پسوند xyz با توجه به اینکه نسبت به پسوندهای دیگر دامنه نوظهورتر است و مدت زمان کمتری از عمومی شدن آن می‌گذرد پسوندی مناسب برای ثبت دامنه‌ میباشد.

پیش‌بینی می‌شود در آینده دامنه xyz جایگزین بسیاری از پسوندهای مطرح دامنه حتی com شود.

مراحل ثبت دامنه با پسوند .XYZ

  1. ابتدا وارد سایت Faraso.org شوید.
  2. در قسمت “اسم دامنه خود را وارد کنید” اسم دامنه ای می خواهید ثبت کنید را بنویسید.
  3. سپس با کلیک روی بخش پسوند دامنه از قسمت پسوندهای ایران پسوند مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. سپس از انتخاب پسوندهای مورد نظر خود روی گزینه جستجو کلیک کنید.
  5. در صفحه جدید وضعیت آزاد بودن دامنه به شما نمایش داده می شود که از “انتخاب های بیشتر” مدت زمان ثبت دامنه را (1 ساله یا 5 ساله) انتخاب و روی گزینه “همینک سفارش دهید” کلیک کنید و به مرحله بعدی سفارش بروید.
  6. در صفحه جدید در بخش “پیکربندی دامین ها”  ایمیل یا شناسه ای که میخواهید دامنه مورد نظر در آن ثبت شود را وارد کنید و در بخش “نام سرورها” DNS هایی که می خواهید با دامنه شما تنظیم شود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه “بروز رسانی سبد خرید” کلیک کنید.
  7. در صفحه جدید شما می توانید دامنه هایی که برای ثبت درخواست داده اید را مشاهده کنید و سپس برای ادامه مراحل خرید بر روی گزینه “مرحله بعدی سفارش” کلیک کنید.
  1. در این مرحله مشخصات حساب کاربری شما نمایش داده می شود و شما از بخش طریقه پرداخت می توانید به وسیله درگاه پرداخت بانک ملت ، پارسیان و یا پاسارگاد صورت حساب خود را با کارت های عضو شتاب به صورت آنلاین پرداخت کنید و یا با انتخاب گزینه واریز به حساب بانکی مبلغ صورت حساب خود را به حساب های شرکت فراسو سامانه واریز نمایید

 پس از مطالعه دقیقا شرایط استفاده از سرویس ها تیک کنار آن را بزنید و برای ثبت سفارش و ایجاد فاکتور بر روی گزینه “تکمیل سفارش” کلیک کنید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی