خرید هاست پرسرعت

اگر وب‌سایت دارید که کند بارگزاری می‌شود، قبل از اینکه که فرصت موفقیت به سایت خود دهید آنرا نابود کردید.

امروزه، داشتن یک سایت سریع دیگر یک ویژگی نیست. یک لزوم است. با یک سایت کند، اثر منفی بر سئو سایت خود می‌گذارید، تجربه کاربر خود را ناراحت می‌کنید و احتمالا بسیاری از فرصت‌های بالقوه فروش خود را ازدست می‌دهید.

همه اقدامات بهینه سازی‌ها رو سایت شما تاثیری نخواهد گذاشت اگر هاست سایت شما کند باشد. خیلی افراد برای افزایش سرعت سایت خود اقداماتی انجام می‌دهند مثل بهینه‌سازی تصاویر، اما اگر از هاست مناسب استفاده نکنید، سرعت سایت شما همچنان پایین است.

در ادامه ما قصد داریم به شما دلایل کند شدن سایت و همچنین ویژگی‌های که هاستینگ پرسرعت باید دارا باشند را معرفی می‌کنیم.

چرا شما نیاز به هاست پرسرعت دارید؟

این روزها مخاطبین دنیای دیجیتال بسیار تغییر کرده‌اند، شما نمی‌توانید از کاربران خود انتظار داشته باشید تا جلوی کامپیوتر بنیشند و مدتها منتظر بالا آمدن سایت شما باشند. در حقیقت سایت شما اگر بیشتر 3 ثانیه لود آن طول بکشد، امکان دارد کاربر شما صفحه را ببندد و به سراغ سایت‌های دیگر برود. هاست پرسرعت به شما کمک می‌کند تا به سرعت زیر 3 ثانیه به راحتی برسید. ( البته در نظر داشته باشید که هاست پرسرعت یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش سرعت سایت است، اما کافی نیست و نیاز به تنظیمات خاص روی بخش نرم‌افزاری سایت شما نیز وجود دارد.)

در اینجا بعضی از بزرگترین دلایل داشتن انتخاب هاست پرسرعت را نوشته‌ایم:

1- افزایش رتبه سایت در گوگل

گوگل عاشق وب سایت‌هایی است که سریع بارگزاری می‌شوند. درباره آن فکر کنید، ماموریت گوگل ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین نتایج و البته مرتبط‌ترین نتایج به کاربران است.

وقتی سایت شما بسیار کند بارگزاری می‌شود، بینندگان شما سریعا وب سایت شما را ترک می‌کنند. آنها شروع به حرکت دادن ماوس خود به سمت دکمه خروج می‌کنند و با سرعت هرچه تمام‌تر از سایت شما خارج می‌شوند.

سرعت بارگزاری سایت یک فاکتور مهم رتبه‌بندی در گوگل است. به خاطر داشته باشید که این مهم‌ترین فاکتور نیست، اما وقتی آن را در کنار SEO سایت خود قرار دهید، تاثیر زیادی خواهد داشت. علاوه براین، اگر سایت شما زمان زیادی برای بالا آمدن لازم داشته باشد، گوگل کمتر خزنده‌های خود را به وب سایت شما می‌فرستد. پس، کاربران از انتشار پست‌های جدیدی که ساعت‌ها وقت صرف آن کرده‌اید، باخبر نخواهند شد.

در میان عوامل اثرگذار بر رتبه‌بندی، داشتن یک وب سایت کند بر عوامل تجربه کاربر مثل نرخ پرش شما اثر دارد. داشتن یک نرخ پرش بسیار بالا به گوگل این پیام را می‌دهد که سایت شما کیفیت پایینی دارد پس شما می‌توانید با این رتبه‌بندی‌هایی برتری که سایت خود در کلمات رقابتی که با سختی به دست آورده است، خداحافظ کنید.

2- تجربه کاربری مثبت

اگر شما می‌خواهید سایت موفقی در طولانی مدت داشته باشید، نیاز دارید که یک تجربه مثبت و خوب برای بینندگان ایجاد کنید.

با این حقیقت روبرو شوید که اینترنت محل شلوغ است و رمز پایداری در این محیط شلوغ اثرگذاری مثبت روی مخاطب است. اگر برای بینندگان سایت خود تجربه خوبی به جای بگذارید آنها دوباره به سایت شما دوباره و دوباره سر می‌زنند و ممکن است سایت شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

همانطور که مشاهده می‌کنید کاربران اینترنت بی‌صبر هستند، همه ما بی‌صبریم. همگی انتظار داریم هرچیزی فوری برای ما فراهم شود، پس اگر سایت شما نتواند توقعات کاربران را برآورده کند آنها را ناامید کرده و از سایت شما فرار می‌کنند.

همچنین اگر شما تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان سایت خود ایجاد کنید، نرخ پرش و زمان ماندگاری داخل سایت شما افزایش پیدا می‌کند و این مسئله باعث می‌شود موتور جستجوگر گوگل امتیاز بالاتری به شما دهد.

3- افزایش تعداد مشتریان

اکثر افراد اگر سایت شما کند بالا بیاید دیگر به آن بازنمیگردند. براساس تجربه متخصصان 40% افراد اگر سایت شما بیش از 5 ثانیه بارگزاری آن طول بکشد سایت شما را می‌بندند. پس اگر سایت شما ماهانه 10هزار نفر بازدیدکننده دارد، 4هزار نفر آن سایت شما را باز نشده رها می‌کنند.

این 4000 نفر می‌توانند مشتریان شما باشند.

فرض را بر این بگیرید که شما برای این ترافیک هزینه زیادی کرده باشد و اگر 40% بازدید کنندگان شما به سایت به دلیل کند بودن نتوانند مراجعه کنند، چه ضرر بزرگی خواهید کرد. پس هرچه سریع‌تر اگر سایت شما مشکل بارگزاری دارد، مشکل را حل کنید. اگر ترافیک زیادی دارید ما پیشنهاد می‌دهیم از سرورهای مجازی ابری استفاده کنید تا بتوانید ترافیک بالای خود را به راحتی میزبانی کنید.

4- بهینه سازی راحت‌تر سایت

درنهایت وقتی شما هاست پرسرعت انتخاب می‌کنید، به عنوان یک وبمستر موفقیت‌های بیشتری در بهینه سازی سایت خود خواهید داشت. اما اگر شما از هاست با سرعت پایین استفاده کنید، بزرگترین تلاش‌های شما برای بهینه‌تر کردن سایت برای موتورهای جستجو هم بی‌نتیجه خواهد بود.

پس در هنگام خرید هاست باید توجه کنید که هاست با سرعت بالا تهیه کنید، البته همانطور که قبلاً هم گفته شد موارد نرم افزاری هم روی سرعت بسیار تاثیر دارد که اگر سایت شما از هاست وردپرس استفاده می‌کند، همکاران ما در بخش پشتیبانی قادر به ارائه خدمات بهینه سازی سرعت سایت هستند تا سرعت بارگزاری سایت شما تا حد زیادی بهبود پیدا کند.

هاست پرسرعت چه ویژگی‌هایی دارد

حال که اهمیت داشتن یک وب سایت با سرعت بارگزاری بالا را درک کردید، نگاهی به چیزهایی بیندازید که باید یک هاست خوب داشته باشد. دقت کنید مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، نکاتی است که هنگام خرید هاست باید آنها توجه کنید تا بتوانید با سرعت بالا سایت خود را بارگزاری کنید.

هاست پرسرعت

1- انتخاب بهترین پلن هاست

یکی از بزرگترین دلایل برای افت سرعت سایت شما، انتخاب اشتباه پلن هاست مورد نیاز است. برای مثل اگر شما هاست انتخاب کنید که تعداد سایت‌های زیادی رو آن است و همچنین سایت خود شما مصرف زیادی داشته باشد و از طرفی منابع کمی به سایت شما اختصاص داده شده باشد، سایت شما قطعاً با مشکل روبرو خواهد شد.

مهم است هاستی که انتخاب می‌کنید، واقعاً بتواند نیازهای سایت شما را رفع کند. اکثر شرکت‌های هاستینگ محدودیت‌هایی روی پلن‌های خود ایجاد می‌کنند که این باعث اثر منفی روی عملکرد سایت شما می‌شود.

اول باید اطمینان حاصل کنید که هاستینگ که برای میزبانی وب خود انتخاب کردید ترافیک مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد، البته باید سعی کنید مقداری بیشتر از نیاز خود پهنای باند دریافت کنید تا اگر سایت شما ترافیک ناگهانی پیدا کرد به مشکل برنخورید.

نکته بعدی این است که هاستینگ که به عنوان میزبان سایت خود انتخاب می‌کنید باید با موارد مورد نیاز سیستم سایت شما همخوانی داشته باشد. مثلاً اگر شما سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس داشته باشید، باید تنظیمات سرور هاست شما مناسب این سرور مدیریت محتوا باشد. البته شرکت فراسو هاست مخصوص وردپرس ارائه می‌کند که شما به راحتی می‌توانید سایت خود را روی سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه‌اندازی کنید.

2- محل قرار گیری سرور

یکی از مواردی که در نظر گرفته نمی‌شود، محل فیزیکی سرور هاست است. اگر شما معمولا ترافیک از ایران دارید، اما سرور هاست در آمریکا است، زمان بارگزاری سایت شما به سریع‌ترین میزان خود نخواهد رسید.

اگر شما امکان انتخاب محل سرورها را دارید، محلی را انتخاب  کنید که به بازدیدکنندگان وب سایت شما نزدیک باشد نه به محل فیزیکی خودتان.

اگر شما امکان انتخاب محل سرور را ندارید مطمئن شوید که در نزدیکی کاربران شما CDN وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

3- کیفیت سخت‌افزار سرور

سخت‌افزار سرور بر عملکرد سایت شما اثر می‌گذارد. به دنبال شرکت هاستینگ باشید که از آخرین تکنولوژی سخت‌افزاری برای سرورهای هاست خود استفاده می‌کند و از شرکت‌هایی که از سخت‌افزارهای قدیمی استفاده می‌کنند سرویس تهیه نکنید.

معمولاً هرچه سخت‌افزار بهتری داشته باشید کیفیت سرویس شما افزایش پیدا خواهد کرد، این کیفیت شامل داشتن کشینگ یکپارچه، پهنای باند مناسب و سرعت لود بالاتر می‌شود.

4- نوع هارد درایو

وقتی شما هاست برای سایت خود تهیه می‌کنید، در واقع قسمتی از هارد درایو یک سرور را برای سایت خود خریداری کردید. سعی کنید هارد سرور که روی آن هاست شما قرار می‌گیرد Solid State Drives (SSD) باشد. چرا که این نوع هارد درایو از کیفیت بالاتری برخوردار است و سرعت بالاتری در اختیار شما می‌گذارد.

5- استفاده از CDN

استفاده از یک CDN به بارگزاری سریع‌تر سایت شما کمک می‌کند. با استفاده از CDN، نسخه‌های کش شده سایت شما در سرورهای مختلف در کل دنیا پراکنده می‌شوند. هر زمان یک بازدیدکننده به سایت شما وارد شود، نسخه‌ای از سایت شما از سروری که در نزدیک‌ترین فاصله به بازدیدکننده است، بارگزاری می‌شود.

فاکتورهای انتخاب شرکت ارائه دهنده هاست پرسرعت

داشتن هاست پرسرعت رابطه مستقیمی با شرکت ارائه دهنده این سرویس دارد. شما برای انتخاب شرکت میزبان وب سایت خود باید به مواردی توجه کنید که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1- تطابق با بودجه شما

حتی اگر شما سریع‌ترین هاست وب در دنیا را پیدا کردید، باز هم فایده‌ای ندارد اگر نتوانید هزینه آن را پرداخت کنید. معمولا یک سرور مجازی یا سرور اختصاصی سریع‌تر از هاست اشتراکی است.

اگر اول راه هستید و سایت خود را تازه راه اندازی کردید می‌توانید با هاست لینوکس معمولی کار سایت خود را آغاز کنید بعد به مرور به هاست لینوکس حرفه‌ای سایت خود را انتقال دهید و بعد از افزایش ترافیک سرور اختصاصی یا مجازی با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

2- کیفیت پشتیبانی

تیم پشتیبانی هاستینگ باید همیشه آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات سروری شما باشد، دسترسی دائمی به تیم پشتیبانی می‌تواند به شما جهت حل مشکلات احتمالی کمک کند تا سایت شما همیشه به راحتی قابل باز کردن باشد.

همکاران ما در سایت فراسو در بخش پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند تا مشکلات شما را در سریع‌ترین زمان برطرف کرده و سایت شما همیشه در دسترس باشد.

3- توانایی رشد با شما

هنگام انتخاب هاست باید به این نکته توجه کنید که آیا شرکت هاستینگ که قراره میزبان سایت شما باشد، اگر سایت شما افزایش ترافیک داشته باشد قابلیت ارائه سرویس با کیفیت بالاتر جهت ترافیک بالا را دارد یا خیر ؟ شما باید شرکتی را انتخاب کنید خیالتان راحت باشد که اگر سایت شما ترافیک چند هزارتایی داشته باشد مشکلی بابت ارائه سرویس نداشته باشید.

4- ابزارهای مورد نیاز شما را ارائه دهد

وقتی به دنبال هاست هستید، مطمئن شوید که همه ابزار مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارد و نیازهای شما را رفع می‌کند. سرعت فاکتور مهمی برای هاست سایت است اما اگر شما مثلاً نیاز به پنل خاصی مثل cPanel داشته باشید یا اینکه نیاز به نسخه خاصی از Php داشته باشید و هاست شما پشتیبانی نکند، قطعاً به مشکل بزرگی روبرو خواهید شد.

اول نیازهای خود را قبل از انتخاب هاست با شرکت هاستینگ مورد نظر در میان بگذارید بعد آنرا انتخاب کنید.

5- آپ‌تایم بالا

آپ‌تایم سایت بسیار مهم است، حتی اگر سایت شما 10میلی ثانیه لود شود اگر تمام مدت قطع باشد ارزشی ندارد، پس به دنبال هاست باشید که زمان آپ‌تایم آن 99.99% باشد.

همانطور که می‌دانید اگر بازدید کننده به سایت شما مراجعه کند در حالیکه سایت شما آفلاین است امکان دارد دیگر به سایت شما سرنزند و یک تجربه بد به کاربر منتقل کرده باشید.

به دنبال هاست باشید که سایت شما را در بالاترین سطح ممکن آنلاین نگهدار و زمان آفلاین تا حد امکان نداشته باشد.

وقت انتخاب هاست مناسب است

شما با خواندن این مقاله متوجه شدید که هاست پرسرعت چه ویژگی‌هایی دارد و اهمیت بارگزاری سریع سایت خود را درک کردید، حالا وقت آن رسیده که هاست مناسب برای سایت خود را انتخاب کنید.

باتوجه به اطلاعات بالا شرکت Faraso.org یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی به شما از شروع تا زمان موفقیت کسب و کار شما کمک می‌کند تا خیالتان از سمت میزبانی سایت خود راحت باشد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی