انتخاب شرکت میزبانی وب هاستینگ

امروزه داشتن یک وب سایت برای تمامی صنوف و حتی کاربران به امری ضروری تبدیل شده است، طراحی های ساده وب سایت، عدم نیاز به دانش های آنچنانی برای طراحی یک وب سایت، مراجع معتبر مهم برای پاسخ به سوالات  و موارد بسیاری که باعث شده است صاحبان اصناف و کاربران اینترنتی خود به دنبال طراحی وب سایت و راه اندازی کامل آن بروند.

همانطور که کاربران و همه طراحان وب سایت برای راحتی کار خود و همچنین آسودگی از پشتیبانی ، سرعت و امنیت به دنبال انتخاب یک سیستم مدیریت برای سایت خود هستند، یک شرکت هاستینگ خوب و پایدار نیز میتواند به همان اندازه مهم و یکی از اصلی ترین اصول برای ورود به عرصه پهناور وب میباشد. چرا که با انتخاب غیر صحیح، غیر استاندارد، بدون مهندسی و تحقیق مسلما تمامی زحمات شما برای وب سایت به هدر خواهد رفت. شرکت میزبانی هاست شما اولین و مستقیم ترین تاثیر را در موفقیت و یا شکست تجارت شما در عرصه وب خواهد بود.

برای انتخاب یک هاستینگ خوب دلایل و نکات بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد و گاها به صورت سلیقه ای به این نکات و دلایل مواردی ممکن است اضافه و یا مواردی کم گردد. در هر صورت موارد بسیار مهمی در انتخاب شرکت میزبانی وب سایت می باشد، که قطعا نیاز هست قبل از اقدام به تهیه هاست حتما با آنها آشنایی داشته باشید.

یک وب سایت مانند دفتر کار شما میباشد، همانطور که مسائل زیادی برای انتخاب دفتر کار شما از جمله امنیت، دسترسی ساده  و … برای تجارت مهم است، میزبانی وب سایت شما نیز به همان اندازه بایستی جدی گرفته شود. وب سایت شما دقیقا دفتر کار 24 ساعته شما هست. برای این دفتر کار نیاز هست از امن ترین و متخصص ترین امکانات برای حفاظت آن استفاده شود. نیاز هست موقعیت مکانی آن بسیار مناسب با کسب و کار شما انتخاب گردد و معیار های دیگری که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. پس در نظر داشته باشید که انتخاب میزبان سایت شما همانند انتخاب دفتر کار شما بسیار مهم هست.

اصلی ترین و مهمترین نکات برای انتخاب یک شرکت هاست مناسب:

  • اولین ، اصلیترین و مهمترین نکته برای انتخاب یک هاست مناسب شرکتی معتبر، با پشتوانه قوی، سابقه طولانی و تضمین آپتایم میباشد.
  • پشتیبانی: یکی از مهمترین دلایل که همیشه بایستی در نظر داشته باشید. وجود متخصصین و پشتیبانان کار بلد در شرکت هاستینگ مدنظر شماست که بصورت 24 ساعت در 7 روز هفته همیشه برای امنیت خاطر شما پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشند.
  • موقعیت مکانی سرور: یکی از مهمترین نکات یک سرویس مناسب، اطلاع و اطمینان از موقعیت مکانی سرور، متناسب با کاربران شماست. انتخاب سرور با فاصله مکانی زیاد احتمال کاهش سرعت و در نتیجه افت کیفیت مطلوب برای کاربران است، البته انتخاب سرور نزدیکتر به موقعیت فعالیت شما(کشور) به شرطی میتواند مفید باشد که دسترسی ها و مشکلاتی برای موتورهای جستجوگر در دسترسی به اطلاعات جهت ایندکس صفحات بوجود نیاورد.
  • منابع سرور: بسیاری از شرکت های هاستینگ، جهت سود بیشتر به دنبال Oversell یا فروش بیش از ظرفیت سرور اصلی خود هستند. تا با کاهش منابع اختصاص یافته به هر کاربر، بتوانند تعداد کاربر زیادی را میزبانی کنند. این Oversell میتواند ضررهای جبران نا پذیری برای وب سایت های مهم در بر داشته باشد. پس شرکت هاستینگ شما بایستی منابع بسیار مطلوب در اختیار شما قرار دهد، که پیش زمینه آن نیز، داشتن سرور اختصاصی با مالکیت خود شرکت میباشد که بتوانند چنین خدماتی برای شما مهیا کند.
  • قیمت گذاری متناسب : مطئمنا شما وقتی قصد خرید یک گوشی را دارید به دنبال کیفیت متناسب با قیمت گوشی هستید. به طبع یکی از نکات بسیار مهم قیمت گذاری مناسب در کنار خدمات، پشتیبانی و امکاناتی که شرکت هاستینگ ارائه میدهد، میتواند از مهمترین نکات انتخاب یک میزبان حرفه ای باشد.
  • پشتیبان گیری : وقتی همه اطلاعات کسب و کار شما بر روی وب سایت شما قرار دارد، حتما نیاز هست که همیشه آخرین نسخه بک آپ سایت شما موجود باشد تا در صورت بروز خطا یا مشکل، بتوانید ازنسخه پشتیبان سایت خود در کمترین زمان ممکن استفاده کنید. شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که حداقل 1 بار در هفته از اطلاعات سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کند. در غیر اینصورت مجبور هستید هر روز با ورود به کنترل پنل هاست خود اقدام به بک آپ گیری کنید، تا امنیت سایت خود را خود شما برقرار کنید.
  • اطمینان خاطر از وجود آنتی ویروس و آنتی شل: مطئنا شما قصد ندارید وب سایت خود را نزد سرور و شرکتی میزبانی کنید، که از اصلی ترین ارکان نگهداری سرور یعنی وجود آنتی ویروس و آنتی شل بسیار قوی بهره مند نیست؟
  • حق انتخاب! : بسیاری از شرکت های هاستینگ برای جلوگیری از اتلاف وقت خود سعی میکنند خواسته های کاربران را در نظر نگرفته و بیشتر به فکر این هستند که، زمان خود را صرف درخواست های کاربران برای کاستومایز کردن سرور نکنند.

 نیازمند فعال سازی فلان پلاگین php  برای هاست وردپرس هستم، با توجه به مشکل امنیتی این پلاگین امکان فعال سازی وجود ندارد! . مقدار پارامتر های ورودی را افزایش دهید، امکان افزایش وجود ندارد! . در صورتی که همه اینها با یک کانفیگ عالی و پلتفرم مناسب، میتواند در اختیار خود کاربر باشد که چه چیزی را فعال و چه پلاگینی را غیرفعال کند.

  • پهنای باند و سرعت دستیابی : دسترسی کاربران شما به دفتر کار شما و ظرفیت پاسخ دهی آن هرچقدر برایتان مهم هست؟ پهنای باند سرویسی که قصد خرید دارید را حتما با توجه به نیاز خود بررسی و خرید کنید.
  • کنترل پنل هاست : در صورتی که شما آشنایی زیادی با همه کنترل پنل های هاستینگ ندارید ، سعی کنید سرویس را خریداری کنید که کنترل پنل آن محیطی کاربر پسند، دسترسی راحت و بدون مشکل را برای شما فراهم کند.
انتخاب آسان هاست و سرور مجازی