ایندکس سایت در گوگل

برای اینکه بتوانید کسب و کار موفق در اینترنت داشته باشید لازمه آن داشتن یک وب سایت پرمحتوا و بدرد بخور از دید موتورهای جستجو برای کاربر میباشد. بعد محتوای مناسب لازم هست که شما سایت خود را موتورهای جستجو معرفی کنید، البته در بسیاری موارد نیاز به معرفی نیست و خزنده های گوگل بصورت اتوماتیک سایت شما را شناسایی میکنند.

ایندکس شدن چیست؟

بعد از اینکه شما سایت خود را به گوگل یا سایر موتورهای جستجو معرفی نمودید، خزنده های این موتورها شروع به اسکن کل سایت شما میکنند و تمام لینک های موجود در وب سایت شما، تمامی محتوا، تصاویر و … در پایگاه داده اصلی خود ذخیره میکنند تا در زمان جستجوی مطالب سایت شما توسط کاربران، موتورهای جستجو مطالب را از دیتابیس خود بررسی و در صورت موجود بودن اطلاعات سایت شما را برای کاربر به نمایش بگذارند. به این عمل در اصطلاح ایندکس گفته میشود که میتواند بصورت ساده آنرا با دفترچه تلفنهای قدیمی مقایسه کرد. در این دفتر ها حروف الفبا نوشته میشدند و در هر صفحه از حروف نام و یا نام های خانوادگی مرتبط بهمراه شماره تلفن نوشته میشد. به هنگام بازکردن ایندکس یا همان حرف مد نظر، شماره های ثبت شده را میتوانستید مشاهده کنید. پس ایندکس شدن سایت اولین قدم برای معرفی سایت شما به سایر کاربران میباشد تا از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل به مطالب وب سایت شما هنگام جستجو دسترسی داشته باشند.

اساس کار خزنده ها و ایندکس چگونه است؟

در صورتی که بصورت ساده بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم بدین شرایط میباشد که Crawling یا خزنده موتور جستجو به عنوان مثال گوگل، به صورت پیش فرض قابلیت دسترسی به تمام محتوای سایت شما را دارد(مگر تعریف کنید که ایندکس نکند) بدین ترتیب تمامی محتوای سایت شما توسط Crawling گوگل بررسی میگردند و بعد از بررسی آنها توسط رباتهای گوگل، کلمات کلیدی، بخشی از محتوا ، عناوین تصاویر و … در دیتابیس گوگل ذخیره میگردد تا به هنگام جستجو توسط کاربر از این دیتابیس و کلمات کلیدی ثبت شده نتایج را برای کاربر به نمایش در بیاورند.

چطور میتوانم بررسی کنیم سایت من در گوگل ایندکس شده است؟

احتمالا شما هم جزو آن دسته از مدیران وب سایت باشید که قصد دارید تمامی موارد را خودتان بررسی کنید و دوست دارید بررسی کنید که چه صفحاتی از سایت شما در گوگل ایندکس شده است؟ برای بررسی این مورد یک کلمه کلیدی ساده وجود دارد که از طریق آن میتوانید کل صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید. با استفاده از جستجوی کلمه  site:faraso.org  در گوگل میتوانید کل صفحات ایندکس شده سایت فراسو را مشاهده کنید. میتوانید به جای faraso.org آدرس سایت خود را وارد کنید تا صفحات ایندکس شده را مشاهده کنید.

دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

عوامل گوناگونی برای عدم نمایش و یا ایندکس نشدن سایت شما در گوگل وجود دارد. احتمال دارد کلا خزنده های گوگل موفق نشده اند به سایت شما دسترسی داشته  باشند که این نیز میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. یا احتمال دارد گوگل سایت شما پنالتی کرده و تمامی محتوای شما را حذف کرده باشد(این مورد در مقالات آتی بصورت کامل بررسی خواهد شد با عنوان دلایل پنالتی سایت در گوگل) .

اکثر دوستانی که مشکل ایندکس گوگل دارند آشنایی ندارند که بصورت ساده سایت خود را در گوگل اضافه کنند. برای این منظور ابتدا لازم هست در سایت Google Webmaster عضو شوید که میتوانید با اکانت جیمیل خود نیز وارد شوید و از طریق لینک زیر https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url سایت خود را به موتور جستجوی گوگل اضافه کنید.

و در صورتی که قسمتی از صفحات شما در گوگل ایندکس نشده است نیز میتوانید از طریق گوگل وب مستر و گزینه Fetch as Google صفحه مدنظر را در گوگل اضافه کنید. البته قبل از آن به چند مورد بایستی دقت کنید که احتمالا باعث گردد صفحات یا سایت شما ایندکس نگردد:

  • سایت مپ را حتما بررسی کنید.
  • فایل robots.txt را روی هاست خود بررسی کنید تا جلوی ایندکس شدن را در این فایل نگرفته باشید.
  • هاست خود را بررسی کنید تا خزنده های گوگل امکان دسترسی به سایت شما را داشته باشند. برای این منظور میتوانید سایت خود را به گوگل وب مستر اضافه کنید و در صورتی که اروری در خزنده های گوگل روی سایت شما وجود داشته باشد از آن طریق بتوانید مشاهده کنید.

چطور میتوانیم صفحات سایت خود را سریعتر ایندکس کنیم؟

اگر این سوال را از هر فرد آشنا به طراحی سایت سوال کنید حتما پاسخ آنها این خواهد بود که برای این کار لازم هست حتما با یک مشاور سئو در ارتباط باشید. اما واقعیت به همین صورت میباشد؟ نظر شخصی بنده خیر! در صورتی که وقت کافی دارید و میتوانید سایت خود را جهت افزایش رتبه و بهبود نتیجه هدایت کنید میتوانید با صبر و حوصله به انجام اینکار بپردازید. البته اگر نیاز دارید بصورت اصولی و با زمان بندی مطمئن اینکار را انجام دهید میتوانید با یک متخصص سئو در ارتباط باشید. در صورتی که قصد دارید خودتان اینکار را انجام دهید به موارد زیر دقت کنید:

  • بلک لینک مناسب برای سایت خود تهیه کنید
  • استاندارد های وب سایت خود را نادیده نگیرید. سایت خود را چک کنید در صورتی که مشکلی در استانداردهای وب داشته باشد در اولین فرصت برطرف کنید.
  • محتوا سازی کنید. همیشه برای وب سایت خود محتوا تولید کنید و البته سعی نکنید محتوای خود را کپی کنید.
  • از شبکه های مجازی بخصوص Google + غافل نباشید
  • لینک های داخلی سایت خود را نیز بایستی همیشه بهینه و با کیفیت داشته باشید. مقالات یا محتوای مرتبط را لینک کنید.
  • سرعت سایت خود را بهینه کنید تا سایت شما نیز با سرعت ایندکس گردد.
  • نقشه سایت را حتما بصورت استاندارد روی وب سایت خود پیاده سازی کنید و به آن اهمیت دهید.
  • برای سایت خود اکانت گوگل وب مستر ایجاد کنید و همیشه سایت و محتوا را آنالیز کنید.
  • در صورتی که عجله برای ایندکس یک صفحه دارید از Fetch as Google داخل گوگل وب مستر استفاده کنید.
  • هیچگاه سایت خود را رها نکنید و همیشه به فکر آپدیت باشید. مخصوصا آپدیت خود را اختصاصی درنظر بگیرید و کپی را فراموش کنید.

خدمات سئو و بهینه سازی شرکت فراسو

در صورتی که به یک مشاور و همراه در مسیر رسیدن به رتبه اول گوگل در کلمات کلیدی مورد نظرتان نیاز دارید، از صفحه زیر با ما در ارتباط باشید:

خدمات سئو و بهینه سازی سایت

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی