فروشگاه ساز رایگان

در مقالات گذشته لزوم داشتن یک وب سایت در عصر حاضر بررسی شد. همانطور که میدانید امروزه داشتن یک فروشگاه اینترنتی یک اجبار برای دارندگان کسب و کار میباشد. همچنین با وجود سیستم های رایگان فروشگاه ساز، شما به راحتی میتوانید سایت فروشگاهی خود در مدت زمان بسیار کمی راه اندازی و حتی به درگاه بانکی نیز متصل کنید.

برای داشتن یک فروشگاه جذاب، بایستی چند تکنیک را در سایت خود رعایت کنید. رعایت این موارد رابطه مستقیمی با سیستم فروشگاه سازی دارد که شما قصد دارید برای راه اندازی فروشگاه خود از آن استفاده کنید. در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

  • سرعت لود سریع

    همانطوری که میدانید بزرگترین مشکل سایت های فروشگاهی از نظر کاربر، لود شدن کند آن میباشد که میتواند منجر به ترک سایت توسط کاربر شود. لود سریع سایت علاوه بر ارتباط مستقیم به سرور و تنظیمات مربوطه به آن، ارتباط مستقیمی با اسکریپت و فروشگاه سازی دارد که شما از آن جهت راه اندازی سایت خود استفاده مینمایید. انتخاب درست یک فرشگاه ساز با سرعت لود بهینه میتواند کسب و کار شما را موفق تر کند.

  • امنیت بالا

    در انتخاب فروشگاه ساز به آپدیت های ارائه شده فروشگاه ساز و یا اسکریپت مدنظر دقت کنید. فروشگاه ساز ها همانند سایت و سایر موارد، همیشه بایستی در حال بروز رسانی باشند. فروشگاه سازهای دارای بروز رسانی منظم و مناسب، میتواند گزینه بهتری نسبت به سایر اسکریپتهای فروشگاه ساز باشد.

  • استفاده از روش های سریع برای اتمام خرید

    اسکریپت فروشگاه ساز خود را با دقت انتخاب کنید! خود را جای کاربر نهایی گذاشته و تمامی مراحل را تا تکمیل سفارش ادامه دهید. بایستی آنقدر سریع و راحت بتوانید سفارش دهید که در هیچ جای مراحل سفارش لحظه ای مکث جهت تکمیل سفارش نداشته باشید. این مورد ارتباط مستقیمی به سیستم فروشگاه ساز و یا قالب آن میتواند داشته باشد.

  • گرافیک جذاب

    یک گرافیک جذاب میتواند همانند سایر موارد ذکر شده بالا برای جذب و تکمیل سفارش مفید باشد. راهنمایی کاربر برای ادامه مراحل خرید بصورت تصویری، قالب بسیار شیک و جذاب مناسب با صنف فروشگاه و موارد بسیار مهمی که با یک گرافیک جذاب میتواند بازدهی سایت شما را چند برابر کند.

  • سئوی خوب
    اسکریپت های بسیار زیادی برای فروشگاه ساز و راه اندازی سریع فروشگاه ارائه شده است. ولی اسکریپتی در این میان میتواند موفق تر باشد که نسبت به رقبای خود علاوه بر داشتن موارد ذکر شده بالا، از بهینه سازی پیش فرض مناسبی برای سئو سایت برخوردار باشد. بنابرین اسکریپت مدنظر را با دقت بررسی کنید تا با امکانات مازاد و کافی برای سئو فروشگاه خود را بتوانید تکمیل کنید.

فروشگاه ساز رایگان

در ادمه برخی از فروشگاه ساز های معروف رو معرفی میکنیم. دقت فرمایید که ترتیب این معرفی بدون درنظر گرفتن امکانات ، امنیت و …. نوشته شده است و شما بهتر است طبق نیاز خود و با مواردی که در بالا ذکر شد، اسکریپت مناسب را انتخاب کنید تا بعد از راه اندازی کامل سایت، مشکل تغییر اسکریپت سایت به دلیل نارضایتی شما و یا کاربران را نداشته باشید.

  • فروشگاه ساز OpenCart

    این اسکریپت را میتوان یکی از قدیمی ترین اسکریپت های فروشگاه ساز رایگان و اوپن سورس معرفی کرد که توسط توسعه دهنده های بسیار زیادی بومی سازی شده است و شما میتوانید براحتی بسیاری از ماژول های مورد نیاز راه اندازی فروشگاه خود را با قیمت مناسب و بعضا رایگان تهیه کنید. قالب های فارسی، ماژول های پرداخت، پست و … از جمله مزیت های این فروشگاه ساز میباشد.

  • فروشگاه ساز پرستاشاپ

    یکی از بهترین فروشگاه سازها به نظر نویسنده این مقاله میباشد که میتوانید بسیاری از امکانات مدنظرتان را برای راه اندازی فروشگاه خود، توسط این اسکریپت تهیه کنید. قالب های فارسی جذاب، انجمن پشتیبانی خوب، بومی سازی کامل و رایگان از جمله مزیت های این فروشگاه ساز میباشد.

  • فروشگاه ساز Magento

    این فروشگاه ساز را به ندرت میتوان قوی ترین فروشگاه ساز زبان برنامه نویسی php معرفی کرد. البته شاید این نظر شخصی نویسنده باشد. ولی قابلیت های بسیار بالا و قدرتمند در سئو و امنیت، از جمله مزیت های این فروشگاه ساز میباشد. فروشگاه ساز مجنتو در خارج از ایران طرفدار بیشتری دارد.

  • فروشگاه ساز Oscommerce

    از قدیمی ترین فروشگاه ساز های رایگان و اوپن سورس PHP میباشد، که در چند سال اخیر سایر فروشگاه ساز ها با قدرت از این اسکپریت پیشی گرفته اند. بسیاری از فروشگاه ساز ها نیز از سورس همین اسکریپت استفاده نموده اند.

  • فروشگاه ساز NopCommerce

    بهترین فروشگاه ساز اوپن سورس و رایگان NET. میباشد که در ایران نیز از بومی سازی خوبی برخوردار هست. علاقه مندان به .Net میتوانند از این اسکریپت برای راه اندازی فروشگاه استفاده و آنرا طبق سلیقه خود توسعه دهند.

  • فروشگاه ساز توماتوشاپ

    این فروشگاه ساز در اوایل ارائه محبوبیت خوبی در میان دانشجویان داشت اما آنطور که برنامه نویسان و توسعه دهندگان آن انتظار داشتند نتوانست موفق باشد. این فروشگاه ساز بر پایه Oscommerce توسعه یافته است.

  • فروشگاه ساز ووکامرس

    سیستم مدیریت محتوای وردپرس احتمالا برای شما و همه فعالان در صنف IT نامی آشنا باشد. یکی از قابلیت های این سیتسم مدیریت محتوا فروشگاه ساز ووکامرسی میباشد. پلاگین فوق بصورت کاملا فارسی و بومی سازی شده میباشد که قابلیت های بسیاری را داراست. شما میتوانید به سادگی فروشگاه مجازی و غیر مجازی خود را بر پایه آن راه اندازی کنید. امکانات موجود برای این فروشگاه ساز همانند خود وردپرس بسیار زیاد میباشد. تنها ایرادی که برای این فروشگاه ساز میتواند در نظر گرفت، بهینه نبودن آن برای لود و استفاده از منابع زیاد میباشد، که شاید برای کاربران حرفه ای انتخاب مناسبی نتواند باشد.

  • فروشگاه ساز ویرچومارت

    این فروشگاه ساز نیز بر پایه جوملا ارائه شده است و قابلیت های بومی مناسبی را نیز دارا میباشد. ولی همانند خود جوملا که محبوبیت کمتری نسبت به وردپرس دارد، این فروشگاه ساز نیز محبوبیت کمتری نسب به ووکامرسی را دارا میباشد.

دقت داشته باشید که فروشگاه سازهای بسیار زیادی به صورت رایگان و یا تجاری وجود دارد که در این مقاله بخشی از محبوب های فروشگاه سازها معرفی شد. شما میتوانید بسته به نیاز خود در مورد یکی از این فروشگاه ساز ها تحقیق و نسبت به استفاده از آن اقدام کنید. همچنین با توجه به نوع زبان برنامه نویسی فروشگاه ساز نیز بایستی هاست لینوکس و یا هاست ویندوز تهیه کنید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی