لزوم داشتن وب سایت برای کسب و کارها

افراد زیادی هستند که تجارت های گوناگونی را مدیریت میکنند ، مدیر شرکت هستند، خدمات قابل ارائه دارند، محصول و …. ولی شاید کمتر از نیمی از این متخصصان که در حوزه های مختلف دارای سخنی برای گفتن هستند دارای یک وب سایت هستند. بسیاری از این صاحبان مشاغل دیدی از تاثیر داشتن یک وب سایت برای تجارت خود ندارد. بسیاری از آنها با فرض بر اینکه داشتن یک وب سایت نیازمند افراد بسیار متخصص میباشد به دنبال آن نیستند و بسیاری افراد نیز نیازی به این نمی بینند که سایت داشته باشند.

البته در این میان صاحبان مشاغل زیادی هم هستند که در این دیدگاه هستند که با وجود کسب و کار مناسب و رونقی که در تجارت خود دارند، دیگر نیازی به وب سایت ندارد! و یا به العکس، هستند افرادی که با وجود داشتند حرفه و صنعت مناسب همیشه به شما این پاسخ را خواهند داد: کسب و کار بنده در دنیای واقعی هم رونقی ندارد حالا برای این کسب و کار کم رونق دیگر چه نیازی به وب سایت دارم؟!

در قدم اول شما باید افکارهایی که از قبل برای نداشتند وب سایت در سر میپرواندید را کنار بگذارید و در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

در مقالات قبلی نیز مزیت های داشتن یک وب سایت بررسی شده است، ولی در این مقاله قصد داریم اندکی بیشتر به شرح موارد ذکر شده بپردازیم تا شما را یاری کنیم برای داشتن یک وب سایت مناسب با تجارت شما.

بنده به عنوان نویسنده این مقاله، ابتدا مخاطبم را صاحبان کسب و کاری قرار میدهم که رونق کار آنها در دنیای تجارت سنتی بسیار عالی میباشد.

لزوم داشتن وب سایت برای کسب و کارها

آیا تا به حال به این فکر بوده اید که تجارت سنتی شما با اینکه همیشه سنتی خریداری شده و خواهد شد میتواند تغییر پیدا کند؟! همانطوری که میدانید هر روز نسل جدید تکنولوژی نسل جدید انسان را یاری میکند و این تکنولوژی جدید به قدری سرعت در پیشرفت دارد که تمامی افراد و محصولات را میتواند تحت تاثیر قرار دهد. اجازه دهید این مورد را با یک مثال ساده برای شما تشریح کنم. نسل جوان همواره با پیشرفت تکنولوژی قصد دارند تمام خدمات خود را بصورت آنلاین و از طریق برنامه ها و یا سایت های مخلتلف درخواست کنند. مثلا هنگامی که یک اتفاق تاسیساتی برای یک فرد که با تکنولوژی های جدید آشنا شده است رخ میدهد به نظر شما ایشان سریع آماده میشود که به دنبال تکنسین تاسیسات برود؟! اگر در این فکر هستید، سخت در اشتباهید. این نسل ابتدا در اینترنت جستجو خواهد نمود تا کار خود را بصورت اینترنتی انجام دهد. در مرحله دوم در صورتی که امکان پیدا کردن خدمات مدنظر را بصورت آنلاین وجود نداشت به دنبال تکنسینی که در اینترنت آگهی زده است خواهد بود و …. این مراحل به ترتیب انجام میگردد تا فرد مدنظر را برای انجام امور تاسیسات خود پیدا کند. این مثال یک مثالی هست که شاید بسیاری از صاحبان مشاغل به این باور نرسیده باشند. ولی بنده معتقدم با پیشرفتی که در تکنولوژی ارتباطات وجود دارد، همه نسل های جدید بالای 90 درصد امورات خود را از طریق اینترنت انجام خواهند داد.

حالا شما به عنوان صاحب کسب و کار، آیا میتوانید انکار کنید که کسب و کار شما در دنیای واقعی همیشه بصورت سنتی خواهند ماند؟! اگر بر این باور هستید همچنان با ادامه مقاله با ما باشید.

بر فرض شما با وجود مثال قبلی هنوز باور ندارید که باید به تجارت الکترونیک وارد شوید حداقل میتوانید مراجعات، تلفن ها و … خود را کاهش دهید؟ فرض کنید شما صاحب یک مغازه هستید که خدماتی الکترونیکی ارائه میدهید و 40 محصول را نیز ارائه میدهد. حال شما مدام قیمت های خود را بصورت تلفنی و حضوری برای مشتریان خود ارائه میدهید؟ روزانه برای هر محصول فقط 1 نفر بصورت حضوری و یا تلفنی با شما در ارتباط باشند 40 بار مجبور هستید پاسخی را بدهید که روتین، زمانبر و خسته کننده است! شما میتوانید 40 محصول خود را در قالب یک وب سایت داشته باشید که :

  • لیست کامل محصولات را در سایت خود داشته باشید و با ارائه آدرس وب سایت خود به مشتری اعلام کنید که تمام محصولات موجود را میتوانید در سایت مشاهده کنید.
  • توضیحات کاملی از محصول در سایت خود قرار دهید که مشتری شما برای توضیح محصول شما، مجبور نباشد با شما در تماس باشد و شما تمامی توضیحات را به ایشان بدهید.
  • قیمت محصولات را با موجودی میتوانید روی سایت درج کنید که همیشه سوالات تکراری قیمت را از شما نداشته باشند و فقط برای سفارش با شما در تماس باشند که البته بر فرض اینکه شما سفارش اینترنتی را نیز قبول نداشته باشید!

البته این 3 مورد بسیار ساده میباشند و بیشتر به جنبه مثال میباشد تا لزوم وجود وب سایت برای هر کسب و کاری را بتوانید لمس کنید.

شما در وب سایتتان میتوانید خود و کسب و کارتان را کامل معرفی کنید. مشخصات تماس داشته باشید تا در تغییر تماس و آدرس ها مشتریان راحت شما را پیدا کنند.

شاید علاقه داشته باشید عقاید خود را در قالب یک مطلب روی سایت خود منتشر کنید تا مشتریان شما نیز مطالعه کنند و یا حتی شاید تجربه های خود را نیز به اشتراک بگذارید.

راستی امروزه همه تصاویر را از ایسنتاگرام و سایر شبکه های مجازی دنبال میکنند، شما علاقه ندارید گالری تصاویری از محصولات خود در وب سایت خود به اشتراک بگذارید؟

البته در صورتی که هنوز یک ترسی در وجود شما برای مدیریت وب سایت داشته باشید بهتر هست که مقاله آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا که قبلا در سایت منتشر کرده ایم را مطالعه کنید. در این مقاله بصورت کامل برای شما تشریح داده شده است که با سیستم چطور وب سایت خود را مدیریت کنید، مطلب اضافه کنید، عکس منتشر کنید و … .

 امروزه در نظر داشته باشید که مدیریت یک وب سایت همانند یک دفتر یادداشت میباشد که کافی است با یک قلم مناسب شروع به نوشتن کنید. در این میان البته انتخاب یک سرویس دهنده هاست مناسب با پشتیبانی 24 ساعته نیز شما را یاری خواهد نمود.

در صورتی که علاقه مند به داشتن وب سایت هستید و یا در صورتی که همچنان قانع به داشتن وب سایت نشدید با قسمت دوم این مقاله با ما باشید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی