انتخاب هاست پرسرعت

شاید در گذشته‌ای نه چندان دور، راه اندازی وب سایت برای افراد نیاز به صرف هزینه‌ی نسبتا زیاد و همینطور طی کردن مراحل سخت و پیچیده‌ای داشت اما با پیدایش سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و فراگیر شدن استفاده از آن‌ها امروزه راه اندازی وب سایت تنها به چند دقیقه وقت نیاز دارد. کافیست آخرین نسخه از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا دروپال را دانلود کرده و بر روی هاست خود نصب کنید و به شروع فعالیت بپردازید.

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران فعال اینترنت هستید که تصمیم به راه اندازی وب سایت گرفته‌اید اما در انتخاب و خرید هاست برای وب سایت خود دچار تردید هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهمترین نکات که هنگام انتخاب شرکت مناسب برای میزبانی وب باید به آن‌ها توجه کنید آشنا شوید.

  1. زبان برنامه نویسی سایت

اولین قدم برای خرید هاست این است که بدانید وب سایت شما با کدام زبان برنامه نویسی شده است. اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، معمولا زبان برنامه نویسی سایت شما PHP است. به طور کلی اگر وب سایت شما با زبان برنامه نویسی PHP و بانک اطلاعاتی MySQL برنامه نویسی شده است بهترین انتخاب شما هاست لینوکس می‌باشد اما اگر از Asp.Net برای برنامه نویسی سایت خود استفاده کرده‌اید چاره‌ای جز خرید هاست ویندوز ندارید. معمولا هاست ویندوز به دلیل نیاز به لایسنس برای نرم افزارهای مایکروسافت، کمی گران‌تر از هاست لینوکس است.

  1. حجم فایل‌ها و بانک اطلاعاتی

معمولا شرکت‌های میزبانی وب، پلن‌های مختلف و متنوعی برای ارائه‌ی خدمات هاست در نظر می‌گیرند. این پلن‌ها معمولا در میزان فضای هاست، پهنای باند، تعداد اکانت FTP، تعداد ساب دامین و… باهم متفاوت می‌باشند. برای اینکه بدانید کدام پلن برای شما مناسب است لازم است ابتدا حجم کلی فایل‌های وب سایت خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن پلن مد نظرتان را انتخاب کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که عوامل دیگری مانند تعداد اکانت ایمیل مورد نیاز شما، پهنای باند مصرفی ماهانه و… را نیز در نظر بگیرید.

برای اینکه هنگام انتخاب پلن مناسب زیاد سردرگم نشوید بهتر است از پشتیبانی هاستینگ سوال کنید که در آینده امکان ارتقاء پلن خریداری شده وجود دارد یا خیر. اگر این امکان وجود داشت بدون نگرانی می‌توانید یکی از پلن‌ها را انتخاب کنید و در آینده در صورتی که با مشکل کمبود فضا، پهنای باند و… مواجه شدید به سادگی پلن خود را ارتقاء دهید.

در صورتی که در حال حاضر وب سایت شما تعداد بازدید کنندگان بالایی دارد و به طور مداوم مجبور به ارتقاء هاست خود هستید، توصیه می‌کنیم به فکر خرید سرور مجازی باشید زیرا منابع و امکانات بالاتری در اختیار شما قرار میدهد.

  1. بکاپ گیری

نکته‌ی مهم دیگری که هنگام خرید هاست باید به آن توجه داشته باشید بکاپ گیری منظم از فایل‌ها و بانک اطلاعاتی توسط سرویس دهنده است. خود شما به عنوان مدیر سایت باید در فواصل زمانی مشخص از وب سایت خود بکاپ تهیه کنید تا در زمان بروز مشکل بتوانید بکاپ خود را بازگردانی کرده و سایت را به حالت قبل برگردانید اما اگر به هر دلیلی مانند فراموش کردن بکاپ گیری و ایجاد مشکل برای وب سایت، نیاز به بکاپ داشتید، سرویس دهنده باید بتواند آخرین نسخه بکاپ تهیه شده از هاست را در اختیار شما قرار دهد.

  1. قیمت خدمات میزبانی وب

این مورد یکی از مهم‌ترین موارد هنگام انتخاب هاست مناسب می‌باشد. اگر پلن‌های خدمات هاستینگ شرکت‌های مختلف را ببینید متوجه خواهید شد که قیمت‌ها با یک اختلاف معقولی نسبت به یکدیگر متفاوت است اما برخی شرکت‌ها یا اشخاص با قیمت بسیار کم و ناچیز به ارائه‌ی خدمات میزبانی می‌پردازند که برای جبران هزینه‌ها مجبور به فروش هاست بیش از ظرفیت سرور هستند و ناگفته پیداست که کیفیت خدمات ارائه شده توسط آن‌ها بسیار پایین بوده و با قطعی‌ها و مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

  1. پشتیبانی مناسب

مهم‌ترین موضوع هنگام انتخاب شرکت هاستینگ، پشتیبانی مناسب می‌باشد. وب سایت شما که حاصل زمان، هزینه و تلاش شبانه روزی شماست بر روی سرورهای آن شرکت قرار دارد و بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری برای سرورها، شرکت هاستینگ شما باید بدون کمترین آسیبی به اطلاعات شما، در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را بررسی و رفع کند. فراموش نکنید صرف کمی هزینه‌ی بیشتر و خرید از شرکت‌های معتبر و شناخته شده در زمینه‌ی میزبانی وب که خدمات پشتیبانی مناسب و ثابت شده‌ای دارند می‌تواند بسیار با ارزش‌تر از خرید هاست با قیمت ارزان از برخی افراد سودجو باشد.

توصیه‌ی ما به شما استفاده از خدمات هاست وردپرس شرکت فراسو سامانه پاسارگاد می‌باشد. شرکت فراسو از سال‌ها قبل به عنوان یکی از برترین شرکت‌های خدمات هاستینگ در ایران به ارائه‌ی خدمات میزبانی وب، ثبت دامنه، خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی در رک اختصاصی خود در برترین دیتاسنترهای کشور می‌پردازد و می‌تواند انتخاب مطمئن و مناسبی برای شما باشد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی