راهنمای راه اندازی وب سایت

اگر از کاربران فعال اینترنت باشید قطعا با وب سایت‌های بسیاری سر و کار دارید و حتی شاید به فکر راه اندازی وب سایت برای خودتان باشید. یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی سایت، خرید هاست و ثبت دامنه است که در این نوشته اطلاعاتی در خصوص نحوه‌ی انتخاب شرکت میزبانی وب بیان کرده‌ایم.

ثبت دامنه

قدم اول در راه اندازی وب سایت، ثبت دامنه است. نام دامنه می‌تواند شامل حروف، اعداد و کاراکتر خط فاصله (-) باشد. شما می‌توانید از نام شرکت خود به عنوان نام دامنه استفاده کنید. اگر قصد راه اندازی وب سایت شخصی دارید می‌توانید از نام، نام خانوادگی و یا هر نام دیگری به عنوان نام دامنه وب سایت خود انتخاب کنید.

پسوندهای مختلفی برای ثبت دامنه وجود دارد که متداول ترین آن‌ها پسوندهای com, net, org, biz, info, ir و… می‌باشد.نکته‌ی مهم این است که نام دامنه‌ی انتخابی شما نباید از قبل توسط شخص دیگری ثبت شده باشد و به عبارت دیگر باید این دامنه برای ثبت آزاد باشد.

خرید هاست

قدم بعدی پس از ثبت دامنه، خرید هاست می‌باشد. در کل دو نوع هاست وجود دارد که در ادامه به توضیح و کاربرد هرکدام می‌پردازیم.

هاست ویندوز: در صورتی که وب سایت شما با استفاده از زبان Asp/Asp.net برنامه نویسی شده باشد، مجبور به استفاده از هاست ویندوز خواهید بود و انتخاب دیگری ندارید. هاست‌های ویندوز به دلیل هزینه‌ی لایسنس‌های مایروسافت معمولا هزینه‌ی بالاتری به نسبت هاست لینوکس دارند و شرکت‌های کمتری به ارائه‌ی خدمات هاست ویندوز می‌پردازند.

هاست لینوکس: در صورتی که وب سایت شما با استفاده از زبان PHP برنامه نویسی شده باشد، بهترین انتخاب برای شما استفاده از هاست لینوکس است. هاست‌های لینوکس معمولا قیمت پایین تری دارند و استفاده از آن متداول‌تر از هاست ویندوز است اما در نهایت این نیاز شماست که تعیین کننده‌ی انتخاب نوع هاست می‌باشد.

وردپرس

در حال حاضر بیش از 25 درصد از وب سایت‌های جهان با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی شده‌اند. وردپرس علاوه بر سهولت و سادگی در استفاده، قابلیت‌های بسیار متنوع و وسیعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید وب سایت‌هایی در موضوعات مختلف (مانند وب سایت شخصی، شرکتی، فروشگاه اینترنتی و …) ایجاد کرده و قسمت‌های مختلف وب سایت خود را مدیریت کنید.

برای تهیه هاست وردپرس می‌توانید از هاست‌های لینوکسی استفاده کنید زیرا وردپرس به سادگی می‌تواند بر روی هاست‌های لینوکس نصب شود.

توصیه ما به شما استفاده از خدمات شرکت فراسو سامانه پاسارگاد می‌باشد. شرکت فراسو سامانه پاسارگاد در سال ۱۳۸۷ با هدف پاسخگویی به نیاز فعالان صنعت IT و وب مستران ایرانی پا به عرصه ظهور گذاشت که جزء پیشگامان ارائه خدمات میزبانی در ایران بوده و توانسته است به جایگاه خوبی میان شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی در ایران دست پیدا کند.

 شرکت فراسو سامانه پاسارگاد تنها نماینده رسمی شرکت WHMCS در ایران می باشد که با طراحی و توسعه ماژول های سیستم WHMCS به صورت عمومی و اختصاصی توانسته است حجم قابل توجهی از نیازهای موجود بازار را پاسخگو باشد.

شرکت فراسو سامانه پاسارگاد علاوه بر ارائه‌ی خدمات سرور اختصاصی، سرور مجازی و میزبانی وب، با فعالیت گسترده در زمینه خدمات ثبت دامنه ملی و بین المللی با ثبت و تمدید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار دامنه جزء برترین ثبت کننده های دامنه در ایران می باشد.

پس از سال ها تجربه موفقیت آمیز در زمینه ارائه خدمات میزبانی داخل و خارج کشور و ثبت دامنه های ملی و بین المللی شرکت فراسو سامانه پاسارگاد توانسته است با میزبانی بیش از ۱ میلیون دامنه در میان شرکت های ایرانی رکوردی منحصر به فرد را ثبت نماید.

 

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی