بهینه سازی سرعت لود وردپرس

در مقاله قبلی چند مرحله مهم از بهینه سازی که باعث لود سریع سایت شما میگردد مورد بررسی قرار گرفت که در آخرین قسمت آن اشاره کردیم که تصاویر خود را بهینه سازی کنید. اندازه مناسب را تنظیم کنید و در عین حال دقت کنید که برخی از افراد سعی میکنند جهت کاهش حجم سایت خود کمتر از تصاویر استفاده کنند. در صورتی که طبق تحقیقات انجام شده تصاویر با رنگ و لعاب مناسب و جذاب باعث میگردد  که 80 درصد کاربران شما مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند و همچنین مطالب را با اشتیاق بیشتری دنبال میکنند. پس بهینه سازی تصاویر را فراموش نکنید و سعی نکنید به جای بهینه سازی سایز تصاویر، کیفیت آنها را پایین بیاورید و یا آنها را کلا حذف کنید!

5) بروز رسانی سایت

پیشتر مقالاتی در این مورد منتشر کرده بودیم که به اهمیت آپدیت ها اشاره داشتیم ولی در مورد بهینه سازی شاید کمتر کسی به این فکر باشد. در نظر داشته باشید که آپدیت تمامی نرم افزار ها در جهت رفع باگ ها و بهینه سازی میباشد. احتمال دارد در آخرین بروز رسانی خود مواردی را اضافه کرده باشد که با آپدیت جدید روند اجرایی آن بهینه تر باشد. همچنین پلاگین ها نیز همیشه در آپدیت ها بهینه سازی های بسیار زیادی را انجام میدهند که در کنار رفع باگ آنها، لود آنها نیز معمولا بهینه و سریعتر میگردد. آپدیت قالب وب سایت نیز علاوه بر امنیت باعث میگردد بسیاری از مشکلات و ایرادات آنها که باعث کندی لود سایت میگردد مرتفع گردد.

6) نمایش خلاصه مطالب

بسیاری از کاربران سایت شما علاقه ای ندارند که مطالب را بصورت کامل در صفحه اصلی سایت و یا وبلاگ مشاهده کنند. علاوه بر این نمایش کامل مطالب در سایت شما باعث میگردد که حجم سایت شما بالاتر رفته و لود آن نیز کندتر شود. برای این منظور بهتر است که در تنظیمات Reading و یا نسخه فارسی وردپرس در قسمت خواندن برای هر مقاله تنظیم کنید که به جای نمایش کل متن مقالات بصورت پیش فرض خلاصه مقاله نمایش داده شود. البته این مورد را بایستی قالب شما نیز پشتیبانی کند که اکثرا پشتیبانی میکند. همچنین در تنظیمات خواندن وردپرس میتوانید تنظیم کنید که آخرین مقالات یا اخبار و یا  در کل مطالب چه تعدادی نمایش داده شود. مثلا اگر میخواهید همیشه به تعداد 15 عدد از آخرین مطالب سایت شما در صفحه اصلی یا بلاگ نمایش داده شود، در این قسمت میتوانید تنظیم کنید.

در نظر داشته باشید که در صورت تنظیم نمایش خلاصه مقالات یا مطالب، در انتهای آنها گزینه ای برای نمایش ادامه مطلب بصورت کامل اضافه خواهد شد، که کاربر با کلیک آن میتواند مطلب سایت شما را بصورت کامل مشاهده کند.

7) تنظیم نمایش نظرات در مطالب

در صورتی که مطالب شما بازخورد و نظرات زیادی را همیشه دارد و افراد زیادی هستند که همیشه مطالب سایت شما را مطالعه و نظر خود را در مورد مطلب بصورت کامنت ارسال میکنند، خیلی عالی هست ولی در نظر داشته باشید که تعداد نظرات بالا در صورتی که مدیریت شده نباشد، میتواند آثار منفی در سرعت لود سایت وردپرسی شما داشته باشد.  شما بایستی تعداد نمایش آنها را مدیریت کنید.  برای این منظور لازم هست در وردپرس انگلیسی وارد قسمت Setting/ discussion و در وردپرس فارسی در منو تنظیمات و سپس “گفتگوها”  شده و اولا تنظیم کنید که فردی که میخواهد کامنت ارسال کند، بایستی ایمیل خود را وارد کند. همچنین تنظیم کنید که نظرات ارسال شده روی سایت شما بایستی ابتدا توسط مدیر سایت تایید، سپس نمایش داده شود. در این قسمت تنظیماتی نیز وجود دارد که شما میتوانید تنظیم کنید که مثلا هنگام بروز رسانی نظرات و هنگام ارسال کامنت جدید توسط کاربران و یا مدیریت به سایر افرادی که در مطلب مدنظر کامنت ارسال کرده بودند، اطلاع رسانی از طریق ایمیل ارسال شود. این قسمت را میتوانید غیرفعال کنید تا مشکلات ارسال اسپم نیز کاهش یابد. مهمترین بخش در تنظیمات کامنت ها که تاثیر بسیار زیادی در سرعت لود میتواند داشته باشد، استفاده از گزینه تقسیم بندی یا صفحه بندی میباشد. شما میتوانید تنظیم کنید که به ازای چند کامنت این قسمت صفحه بندی گردد که سایر کامنت ها در صفحات بعدی کامنتها نمایش داده شود. تنظیم این مورد اولا باعث لود سریعتر شده و در ثانی باعث میگردد که سایت شما از زیبایی و نظم بیشتری برخوردار باشد.

8) استفاده از شبکه CDN

پیشتر در مورد تاثیر استفاده از شبکه CDN و کلا تعریف آنها پیشتر بصورت یک مقاله جامع بحث و بررسی نموده بویدم. و در آن مقاله بررسی کرده ایم که CDN چیست و استفاده از CDN  چه مزایایی دارد. در این قسمت نیز بصورت خلاصه CDN را تعریف میکنیم.

CDN شبکه توزیع محتوا میباشد که تمامی مولتی مدیا و تصاویر شما از این طریق هنگام لود تحویل کاربر داده میشود. با استفاده از این تکنولوژی شبکه، تحویل محتوا از نزدیکترین سرور یا بهینه ترین سرور محتوای صفحات سایت شما را برای کاربر نمایش میدهد. این تکنولوژی اولا باعث میگردد که فشار تمامی قسمت های سایت روی سرور یا هاست اصلی نباشد و در ثانی با توجه به اینکه بصورت موازی و از طریق شبکه های مختلف محتوا و خود سایت تحویل کاربر میگردد، سرعت لود آن نیز بسیار بالا خواهد بود. بسیاری از CDN ها را میتوانید بصورت رایگان استفاده کنید. یکی از بهترین آنها Cloudflare  میباشد که هم CDN و هم DNS Management حرفه ای میتواند برای سایت شما باشد و در کنار آن امنیت سایت شما را نیز به مقدار بسیار فراوانی افزایش میدهد.

در شبکه های توزیع محتوای CDN همچنین فایل های JS,CSS را نیز میتواند بصورت فشرده در سمت کاربر تحویل داد که باعث بهینه سازی بسیار خوب و سرعت بالای لود میگردد. البته همانطوری که پیشتر نیز بررسی کرده بودیم، استفاده از CDN میتوانید میزان ترافیک مصرفی سایت شما را نیز کاهش داده و بدین ترتیب در هزینه های ترافیک هاست و یا سرور خود نیز صرفه جویی خواهید نمود.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی