بازاریابی اینترنتی

پیشتر مقالاتی در مورد انواع روش های تجارت الکترونیک و لزوم ورود به این حوزه بررسی شد. همانطوری که میدانید ورود به تجارت چه بصورت فیزیکی چه الکترونیکی تفاوتی ندارد و بایستی طبق روش های موجود برای هر نوع تجارت، به تبلیغ گسترده حوزه فعالیت خود بپردازید.

مادامی که شما تبلیغات موثر و مسمر ثمری را در دنیای اینترنت نداشته باشید درصد پیشرف کسب و کار الکترونیکی شما پیشرفت چشم گیری نخواهد داشت.

همانطوری که در دنیایی واقعی برای هر نوع صفنی تبلیغات و تبلیغ گرهایی نیاز هست برای تجارت الکترونیک نیز این تبلیغات و تبلیغ گر ها بایستی به نحو احسنت شناسایی و از آنها استفاده گردد.

شاید شما ها یکی از شخصیت هایی باشید که موقع مواجه شدن با داد زدن های جلوی پاساژ ها به سرعت از آن رد میشوید و سعی میکنید وارد نشوید! البته هستند افراد بسیار زیادی که با همین دادزن ها وارد مغازه شده و خریدهای زیادی نیز انجام میدهند. عدم علاقه هر فرد به نوع تبلیغات دلیل بر نامفید بودن آن نیست و بایستی بسته به تمام سلایق جامعه تبلیغات های مفید را راه اندازی کرد.

روش های بازاریابی اینترنتی

در حوزه تجارت الکترونیک نیز شما بایستی تبلیغ مناسب با حوزه فعالیت خود را انتخاب و آنرا عملی کنید. تبلیغ در اینترنت گستره بسیار زیادی دارد و شما میتوانید بسته به قشری که مدنظر دارید کمپین تبلیغاتی موثر در سایتها، کانالها و … متناسب با قشر مدنظر را راه اندازی کنید.

راه اندازی این کمپین های مختلف با توجه به حوزه های متفاوت میتواند روش های زیادی داشته باشد که در این مقاله قصد داریم برخی از این روشها را برای شما معرفی کنیم، تا بتوانید در معرفی سایت و کسب و کار خود از آنها استفاده کنید تا نتایج بهتری را کسب کنید.

تبلیغات متنی

یکی از روش های متداول و قدیمی تبلیغات در اینترنت تبلیغ متنی میباشد. در این روش شما میتوانید یک وب سایت متناسب و نزدیک به وب سایت خود پیدا کنید و برای درج تبلیغ در سایت فوق به توافق برسید. بعد از توافق اولیه با سایت فوق جهت درج تبلیغ شما، مهمترین بخش انتخاب محتوا میباشد. شما در محتوا بایستی نسبت به تجارت و وب سایت خود کلماتی را انتخاب کنید که در همان نگاه اول بدون اینکه کاربر متوجه گردد تبلیغ شما را مشاهده و جذب شود! همانطوری که میدانید برخی از کلمات هستند که بودن آنها در صفحات و قسمت های مختلف یک سایت بصورت ناخودآگاه چشم آنها را تشخیص و پیدا کند. این مورد بسیاری مواقع ناخود آگاه میباشد و کلمات جذاب بصورت اتفاقی به اصطلاح توسط چشم کاربر کشف میشود! تبلیغات متنی البته برعکس میتواند چیزی بجز هدر دادن وقت و هزینه های گزاف نتیجه مثبت دیگری برای شما نداشته باشد. بنابراین بایستی دقت بسیاری به خرج دهید تا علاوه بر انتخاب سایت متناسب با حوزه فعالیت خود، به فکر یافتن کلمات و متن های بسیار جذاب برای لینک و تبلیغ سایت خود باشید.

تبلیغات بنری و گرافیکی

یکی دیگر از روش های بسیار متداول و قدیمی تبلیغات در اینترنت، استفاده از تبلیغات گرافیکی و یا بنری میباشد. در این روش نیز همانند روش قبل بعد از یافتن سایت متناسب بایستی یک تصویر گرافیکی بسیار جذاب برای سایت خود آماده کنید که بصورت کوتاه و سریع در عین حال با گرافیک بالا و ترکیب رنگ بسیار متناسب سایت شما و حوزه فعالیت شما را دریک نگاه معرفی کند. درنظر داشته باشید که انتخاب گرافیست حرفه ای برای طراحی بنر و تبلیغات گرافیکی بسیار مهم میباشد. در تبلیغات بنری یا به اصطلاح Gif نیز استفاده از اسلاید های کوتاه، کلمات جذاب و وکتورهای جذاب امری الزامی میباشد تا تبلیغات شما جذابیت بیشتری را در کنار معرفی سریع و حرفه ای محصول شما داشته باشد.

تبلیغات ایمیلی

پیشتر مقالاتی در زمینه تبلیغات ایمیلی و یا ایمیل مارکتینگ منتشر نموده ایم که در آن مقالات به نقش و تاثیر فوق العاده مثبت این نوع تبلیغات اشاره نموده ایم. تبلیغ ایمیل یکی از پربازده ترین و کم هزینه ترین تبلیغات های اینترنتی میباشد. البته ارسال اسپم  به لیست ایمیل های نامناسب را بطور کل فراموش کنید و سعی کنید از طریق مجاری مناسب برای تبلیغات ایمیل استفاده کنید .

تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل را نمیتوان تبلیغات ارزانی در نظر گرفت ولی مزیت های بسیاری برای نمایش سریع سایت شما دارد که میتواند از همان روزهای اول شروع به کار سایت شما، شما را در صفحات اول گوگل قرار دهد تا فقط به ازای کلیکی که انجام میشود مبلغ از حساب شما کسر و سایت شما نمایش داده شود.

تبلیغات سوشیال مدیا

امروزه شبکه های اجتماعی به قدری پیشرفت داشته اند که تمام لحظات فعالان در این شبکه ها را به خود اختصاص داده است. کاربران اینستاگرام دارای گروه سنی خاص هستند که همیشه در اینترنت هستند! کاربران تلگرام برای ارتباطات ویا دنبال کردن خبر کانالهایی را عضو هستند تا در سریعترین زمان ممکن بروز باشند. کاربران توویتر ، یوتیوت و … همه این کاربران بازار هدف بسیار عالی میباشند که شما تبلیغات خود را در این شبکه های اجتماعی به سرعت پخش کنید. تبلیغات در شبکه های مجازی در صورتی که به شکل مدیریت شده و هدفمند انجام گردد، میتواند در سریعترین زمان ممکن برند شما را مشهور و کسب و کار شما را رونق بخشد.

تیزرهای تبلیغاتی ویدیویی

کاربران بسیار زیادی در اینترنت هستند که امروزه علاقه زیادی به خواندن متن ندارندو ترجیح میدهند ویدیو و یا Voice گوش دهند تا متن بخوانند. شبکه های تصویری اینترنتی بومی بهترین راه برای نمایش تیزرهای ویدیویی محصول و کسب و کار شما میباشد تا سایت شما را با ترافیک جذاب مواجه کند.

تبلیغات در App ها

تقریبا در چند سال گذشته گوشی های هوشمند آنقدر در زندگی گروه های سنی مختلف نفوذ کرده است که سن  استفاده از آن نیز بشدت رو به رشد میباشد. شما در یک کودک 9 ساله و یا یک مرد 70 ساله میتوانید استفاده از تبلت و یا گوشی هوشمند را مشاهده کنید. این گروه ها برای سنین خود نرم افزارهایی را استفاده میکنند که میتوانند نمایش دهنده مناسب تبلیغات شما برای هر سنی بصورت هدفمند باشند.

تبلیغات از طریق رپرتاژ

آخرین و یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی که در این مقاله معرفی میکنیم رپورتاژ میباشد. شما در رپورتاژ بصورت غیر مستقیم اولا به کاربر اطلاعات عمومی میدهید. محصول یا سایت خود را معرفی میکنید. در کنار همه اینها بک لینک مناسب برای سایت خود نیز دریافت میکنید که از ارزش بسیار بالایی از نظر سئو برخوردار میباشد.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی