خرید گواهینامه SSL

گواهینامه SSL چیست؟

به زبان ساده گواهینامه SSL را میتوان یک پروتکل امنیتی و گواهینامه استاندارد جهت کد کردن اطلاعات رد و بدل شده مابین کاربر نهایی و وب سرور میزبان یک سایت معرفی کرد. تمامی اطلاعات ارسال و دریافت شده روی سایتهایی که به این گواهینامه مجهز هستند بصورت کاملا کدگذاری شده ارسال و دریافت میشود و این کدگذاری باعث میگردد تا شنود اطلاعات ارسالی و دریافتی مابین سرور میزبان و کاربر نهایی به حداقل برسد.

مزایای استفاده از SSL

با تعریف اولیه ایی که از گواهینامه SSL  شد برای افزایش امنیت کسب و کار شما و اطلاعات کاربران، استفاده از گواهینامه های اس اس ال میتواند تاثیر زیادی در اعتماد کاربران به سایت و کسب کار شما داشته باشد، افزون بر این، جدیدا سیاست های موتور های جستجو تغییرات زیادی داشته است که برای حمایت کاربران نهایی به جهت امنیت اطلاعات آنها، سایت هایی که دارای SSL میباشند رنکینگ های بهتری داشته و در میزان نمایش آنها در نتایج تاثیر زیادی دارد و از این نظر می‌توان گفت استفاده از SSL تاثیر مثبتی بر وضعیت سئو سایت شما خواهد داشت.

امنیت و اعتماد کاربران:

طبق تحقیقاتی که توسط سازمان های متفاوت انجام شده است، بیش از 70 درصد کاربران سایتها نگران استفاده از اطلاعات شخصی آن ها هستند و طبق بررسی های انجام شده بیش از 30 درصد کاربران قبل از خرید، ثبت نام و به طور کلی ورود اطلاعات نوار سبز رنگ SSL را چک میکنند، چرا که حداقل با یک مرحله تایید اطلاعات دامین و ایمیل مالک دامنه اندکی از نگرانی کاربران کاهش میابد، این کاهش نگرانی اعتماد کاربران را افزایش میدهد و در نتیجه خرید بدون استرس و نگرانی را تجربه خواهند کرد.

همچنین با تغییر روند نمایش آدرس سایتها در مرورگرها ، سایت های بدون SSL در قسمت فرم ورود ، ثبت نام و ارسال فرم، در کنار آدرس آنها کلمه Not Secured  ذکر میگردد، که این مورد حتی برای کاربرانی که خبره باشند نیز کمی نگران کننده میباشد.

عملکرد SSL به چه صورت هست؟

برای برقرای ارتباط رمزنگاری مبتنی بر SSL شرکتی به عنوان CA یا همان مرکز صدور گواهینامه وجود دارد که وظیفه این شرکت وریفای هویت سرویس دهنده میباشد که موارد مورد نیاز از جمله آدرس سایت، ایمیل ، نوع وب سرور و … را وریفای و به همراه تاریخ انقضاء گواهینامه برای سرویس گیرنده (مرورگر کاربر) نمایش دهد. SSL ها و نوع وریفای آنها بر چند نوع مختلف است که در ادامه مقاله به آن میپردازیم .

گواهینامه‌های SSL  وظیفه Encryption تمامی داده های رد و بدل شده را با استفاده از کلید های خاص و چندگانه به عهده دارند.  بطور ساده میتوان بدینگونه مطرح کرد که به عنوان مثال کلمه ارسال شده “وب سایت” میتواند بصورت وارونه یا کارکترهای غیر قابل فهم برای کاربر نهایی و وب سرور ارسال گردد، و در مرورگر کاربر و وب سرور این اطلاعات فقط با استفاده از کلید های رمزگشایی قابل فهم و درک میباشد.

انواع گواهینامه های SSL و نوع وریفای آنها

گواهینامه اس اس ال نوع DV (Domain Validation) یا اعتبار سنجی دامنه

این نوع گواهینامه بعد از گواهینامه Self Singed SSl که تراست نبوده و در مروگر کاربر با پیغام خطا نمایش داده میشوند ، اولین نوع گواهینامه میباشد که دارای محبوبیت (استفاده کننده) بیشتری است ، در این نوع گواهینامه فقط اطلاعات دامین وریفای میگردد، وریفای این نوع گواهینامه میتواند در سطح HTTP یا DNS یا ایمیل روی دامنه میتواند انجام گیرد. وریفای بر اساس HTTP نیازمند آپلود فایل در هاست دامنه میباشد تا صادر کننده بتواند دامنه را وریفای کند. وریفای بر اساس DNS نیز توسط رکوردهایی که صادر کننده برای دامنه شما اعلام میکند، انجام میگیرد و بایستی رکورد های معرفی شده را در DNS سرور خود اضافه کنید. همچنین صادر کننده میتواند بر اساس ایمیل روی دامنه که عمدتا admin@domain.com  یاwebmaster@domain.com  و یا موارد مشابه باشد وریفای میکند.

گواهینامه (OV (organization validation یا اعتبار سنجی سازمانی

در این نوع گواهینامه صادر کننده علاوه بر وریفای دامنه مدنظر جهت صدور گواهینامه، مدارک هویتی سازمان یا شرکت دریافت کننده گواهینامه را نیز اعتبار سنجی میکند. این گواهینامه با توجه به اینکه علاوه بر دامنه، مدارک هویتی سازمان یا شرکت نیز اعتبار سنجی میگردد دارای ارزش بیشتری نسبت به گواهینامه های DV میباشد. جهت صدور این نوع گواهینامه نیاز هست که مدارک شرکتی و حقوقی کاملا قانونی برای شرکت صادر کننده ارسال گردد. این مدارک میتواند گواهی ثبت شرکت، روزنامه رسمی و پاسپورت مدیر عامل شرکت باشد که مدارک شرکتی برای شرکت های غیر انگلیسی زبان بایستی بصورت ترجمه رسمی با مهر دادگستری تهیه و برای صادر کننده گواهینامه ارسال گردد، بعد از ارسال مدارک هویتی ، شرکت صادر کننده نسبت به اعتبار سنجی مدارک اقدام و در صورت تایید ، گواهینامه از نوع OV صادر میگردد. در این نوع گواهی نامه نیز مانند گواهی نامه DV فقط علامت قفل سبز رنگ در کنار نام سایت اضافه میگردد.

گواهینامه SSL نوع (EV (Extended Validation

حتما شما نیز در برخی از سایت ها همانند سایت faraso.org نوار سبز رنگی مشاهده نموده اید که روی آن اسم شرکت و کشور ذکر شده است، به این نوع گواهینامه SSL از نوع EV گفته میشود. مدارک مورد نیاز برای این نوع گواهینامه نیز دقیقا همان مدارک حقوقی شرکتی میباشد که برای گواهینامه OV درخواست میگردد و عمده فرق این نوع در نوع اعتبار سنجی آن میباشد،  که با دقت بسیار بالا و در مراحل مختلف توسط کارشناسان مختلف میتواند مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار گیرد. اعتبار این نوع گواهینامه بالاترین سطح گواهینامه های SSL میباشد و کاربر استفاده کننده با توجه به اینکه نام شرکت و موقعیت شرکت را در همان نوار آدرس مشاهده میکند، کاربران اعتماد بیشتری به این نوع سایتها دارند.

گواهینامه اس اس ال Wildcard

همچنین برای تمامی گواهی نامه های ssl که در بالا توضیح داده شد قابلیت دیگری به نام ویلد کارد وجود دارد که به شما این امکان را میدهد تا علاوه بر دامنه اصلی تمام ساب دامین های شما را نیز تحت پوشش قرار میدهد ، به عنوان مثال *.faraso.rog  که شامل تمامی ساب دامین های دامنه اصلی Faraso.org نیز میباشد.

در واقع wildcard نوع خاصی از ssl نبوده بلکه قابلیتی است که بر روی ssl توسط شرکت صادر کننده میتواند اضافه گردد که بر اساس سیاست فروش و تصمیم گیریهای شرکت صادر کننده بر روی برخی یا تمام محصولاتش قابل ارائه میباشد . 

چگونه برای خرید گواهینامه SSL اقدام کنیم؟

شما می‌توانید هم اکنون برای خرید انواع گواهینامه SSL که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد از شرکت فراسو سامانه پاسارگاد اقدام کنید. برای خرید SSL می‌توانید به لینک انتهای مقاله مراجعه کرده و پس از ثبت سفارش، به صورت آنی گواهینامه SSL خود را دریافت کنید. برای خرید گواهینامه SSL روی لینک زیر کلیک کنید:

گواهینامه SSL

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی