خلاصه متن وردپرس

یکی از مواردی که باعث جذابیت بیشتر و بهینه سازی وب سایت وردپرسی شما میگردد، منظم و مرتب بودن محتوای آن در کنار مطالب کامل و گویا میباشد. در مقاله قبلی بررسی کردیم که استفاده از خلاصه مطالب در صفحات آرشیو تاثیر زیادی در سرعت لود بهینه وب سایت شما خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم بصورت کامل توضیح دهیم که مزایای خلاصه متن به جای متن کامل آن  در صفحات آرشیوچیست و چه کمکی میتواند به میزان بازدید های سایت شما داشته باشد؟

در نظر داشته باشید که فقط خلاصه متن یا متن کامل نمیتواند سایت شما را به یک سایت بهینه تبدیل کند! بلکه استفاده از خلاصه مقاله در بخش آرشیو یکی از گزینه هایی میباشد که جهت افزایش سرعت و استفاده از مزایای آنها ضروری میباشد.

مزایای استفاده از خلاصه متن به جای متن کامل در وردپرس

هنگامی که از خلاصه متن در وردپرس استفاده میکنید، مزایای بسیاری از جمله مرتب و منظم بودن را خواهید داشت. در کنار نظم و زیبایی که باعث میگردد خواننده سایت شما به راحتی مطالب مدنظر را جستجو کند، مزایای دیگری نیز خلاصه مطلب دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • لود سریعتر

طبق بررسی های انجام شده و با یک محاسبه سر انگشتی متوجه خواهیم شد که لود وب سایت در بخش آرشیو ارتباط مستقیمی به میزان کلمات مندرج در آرشیو، تصاویر استفاده شده و … دارد. به عنوان مثال یک مقاله که حاوی 500 کلمه میباشد و 5 تصویر، در صورتی که مشابه این مقاله 10 نمونه دیگر نیز در بخش آرشیو وجود داشته باشد، هنگام خلاصه نمودن آنها حداقل 5 برابر حجم سایت خود در قسمت آرشیو را کاهش داده اید. بدین ترتیب زمان لود آن بسیار کاهش خواهد یافت.

  • جلوگیری از محتوای تکراری

هنگام استفاده از متن های خلاصه به جای متن کامل، شما اشراف بیشتری در قسمت آرشیو سایت وردپرسی خود دارید و به راحتی میتوانید مطالب تکراری آرشیو شده را پیدا و آنها را یا ادغام و یا حذف کنید. همچنین هنگام نمایش خلاصه مقاله موتورهای جستجو نیز از ایندکس گذاری تکراری اجتناب خواهند کرد. در نظر داشته باشید در صورتی که شما از متن کامل در صفحات آرشیو مطالب خود استفاده میکنید به جهت جلوگیری از مارک شدن تکراری مطالب در موتورهای جستجو حتما از پلاگین های مناسب سئو همانند Yoast Seo استفاده کنید. همچنین تمام صفحات آرشیو را Noindex تنظیم کنید تا مطمئن باشید که صفحات شما بصورت تکراری ایندکس نخواهند شد.

  • افزایش بازدید و کاهش میزان Bounce

قبلا در مورد کاهش چشمگیر میزان زمان لود سایتهای وردپرسی با استفاده از خلاصه مطالب بخش آرشیو صحبت کرده بودیم. همچنین میزان علاقه کاربران به لود یک وب سایت بصورت سریع و در کنار آن رسیدن به مطلب و مطالعه سریع آن نیز تاثیر بسیاری در جلوگیری از بستن وب سایت دارد. کاربرانی که وارد سایت شما میگردند در صورتی که بصورت سریع به خواسته خود نرسیده باشند و یا جهت یافتن مطلب مورد نظر نیاز باشد که مطالب زیادی را مطالعه کنند به احتمال زیاد از خیر خواندن مطالب و وب سایت شما خواهند گذشت. پس درصورتی که تمایل دارید بازدید خود را افزایش دهید و میزان Bonce rate را کاهش دهید، لازم هست که تمامی صفحات آرشیو خود را بصورت خلاصه تنظیم و منتشر کنید.

معایب استفاده خلاصه متن در وردپرس

  • اشتباه در طول کلمات

در صورتی که شما از کد the_excerpt(); در قالب خود استفاده نموده اید در قالب آرشیو شما بصورت پیش فرض تعداد کلماتی که برای مطالب خلاصه در نظر گرفته میشود به 55 کلمه ثابت تنظیم خواهد شد. استفاده از این تعداد کلمات در برخی از مقالات بسیار کم خواهد بود و معمولا شما نمیتوانید خلاصه مطلب مفیدی را جهت کاربر ارائه دهید. البته شما میتوانید در صفحات سایت خود بصورت شخصی سازی شده این طول کلمات را تعیین کنید ولی به دلیل اینکه بسیاری از کاربران و مدیران وب سایت ها زمان زیادی برای تنظیمات قسمت به قسمت مطالب خود ندارد در برخی موارد استفاده از گزینه های اضافه زیاد مناسب نخواهد بود.

  • ادامه مطلب!

بسیاری از کاربران وب سایت ها هنگامی که وارد سایت مدنظر میگردند، مایلند که در همان صفحه کل مطلب سایت مدنظر خود را مطالعه کنند. بنابراین علاقه ای ندارند که جهت مطالعه کامل صفحه شما از گزینه ادامه مطلب استفاده کنند!

نتیجه گیری

در صورتی که مطالب سایت شما بسیار زیاد نیست و میزان تصاویری که استفاده میکنید نیز کم باشد، شما میتوانید از خلاصه مطلب چشم پوشی کنید. چراکه مقالات کوتاه با تعداد کلمات و تصاویر کم تاثیر زیادی در سرعت لود و یا Bounce Rate نخواهد داشت. البته فراموش نکنید که بهتر هست از پلاگین های مناسب سئو سایت خود را بررسی ولینک های بخش آرشیو را Noindex تنظیم کنید.

ولی در صورتی که تعداد کلمات سایت شما معمولا بیشتر از 500 کلمه میباشد و تعداد تصاویر استفاده شده در صفحات نیز کم نمیباشد، پیشنهاد میگردد که حتما و 100درصد از گزینه خلاصه مطلب در صفحات آرشیو سایت وردپرس خود استفاده کنید.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی