انتخاب نامه دامنه مناسب برای هر وب سایت برای رسیدن به موفقیت، حیاتی است. اگر نام دامنه نادرست را برگزینید، بعدها عوض کردن آن بدون آسیب دیدن به برند و لطمه به زدن به سئو سایت کاری بسیار دشوار خواهد بود.

به همین دلیل انتخاب بهترین نام دامنه در همان ابتدای کار امری بسیار مهم به شمار می­رود.

در آغاز کار، یافتن یک نام تجاری جذاب با نام دامنه مناسب، می­تواند پروسه سختی باشد.

در این مقاله ما تمامی ابزارها و نکات مورد نیاز برای رسیدن به بهترین ایده های برای انتخاب نام دامنه مناسب را در اختیار شما قرار خواهیم داد. سعی کنید بهترین نام دامنه سایت را انتخاب کنید و با خرید هاست مناسب کسب و کار خود را آغاز کنید.

انتخاب بهترین دامنه

هنگام راه اندازی وبسایت، انتخاب نام دامنه می­تواند کار خسته کننده‌ای باشد چرا که شما نمی­خواهید انتخاب اشتباه داشته باشید.

انتخاب بهترین نام دامنه

برای آسانتر کردن این پروسه انتخاب نام دامنه، ما یک چارچوب 12 مرحله ای داریم که می­توانید با استفاده از این نکات بهترین دامنه را برای وبسایت خود انتخاب نمایید.

  1. حتما از پسوند .com استفاده کنید.
  2. سعی کنید از کلمات کلیدی در نامه دامنه خود استفاده کنید
  3. نام دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید.
  4. به تلفظ و هجی آسان آن توجه کنید
  5. به منحصر به فرد بودن و قابلیت برندسازی آن دقت نمایید.
  6. از استفاده خط تیره در نام دامنه اجتناب کنید.
  7. از حروف دوتایی پرهیز نمایید.
  8. برای گسترش برند خود فضا باقی بگذارید.
  9. درباره ی نام دامنه خود تحقیق نمایید.
  • از ابزار تولید نام دامنه برای گرفتن ایده های زیرکانه کمک بگیرید.
  • به سرعت وارد عمل شوید؛ پیش از آن که شخص دیگری آن را تصاحب نماید
  • بهترین جا برای ثبت نام دامنه را انتخاب کنید.
  • بهترین هاستینگ را برای میزبانی سایت خود انتخاب کنید.
  • از بهترین ثبت کنندگان دامنه جهت ثبت استفاده کنید.

بیایید به هر کدام از این نکات به طور جداگانه بپردازیم.

ثبت دامنه دات کام

  1. حتما از پسوند .com استفاده کنید.

امروزه تعداد زیادی پسوندهای دامنه در دسترس هستند. از .com ، .net و .org گرفته تا پسوندهایی  مانند .pizza ، .photography و حتی .blog که برخی از این پسوندها می­باشند.

ما همواره انتخاب پسوند .com را برای انتخاب نام دامنه خود پیشنهاد می­کنیم.

در حالی که استفاده از پسوندها مختلف برای داشتن یک آدرس خلاقانه وسوسه برانگیز به نظر می رسد، پسوند .com همچنان معتبرترین و پراستفاده ترین پسوند دامنه ی موجود است.

پسوندهای جدیدتر مانند .ninja یا .photography می توانند غیرقابل اطمینان باشند. دامنه های .com همچنان بهترین انتخاب برای به حافظه سپرده نام سایت است. بسیاری از کاربران، به خصوص کسانی که چندان آشنا با دنیای فناوری نیستند، ناخودآگاه پسوند .com را در آخر آدرس هر دامنه اضافه می کنند.

اگر وب سایت شما آدرسی مانند jane.photography داشته باشد و این دسته از کاربران به اشتباه پسوند .com  را به صورت jane.photography.com تایپ کنند به صفحه ی خطایی در وب سایت photography.com هدایت خواهند شد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از .com استفاده کنید تا نام برند کسب و کار خود را حفظ کنید. همچنین پسوند .com  نیازی به تایپ ندارد، اکثر گوشی‌های همراه دکمه‌ای برای اضافه کردن پسوند .com در انتهای آدرس سایت می‌باشند.

  1. در جستجوی نام دامنه ی خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید

کلیدواژه ها نقش مهمی در یک دامنه ایفا می کنند. با استفاده از کلیدواژه ها در نام دامنه ی خود، وب سایت خود را به موتورهای جستجو بهتر معرفی می کنید. در کنار محتوای باکیفیت و تجربه ی کاربری خوب، کلمات کلیدی به شما کمک خواهند کرد که رتبه ی بالاتری در نتایج گوگل کسب کنید.

پیدا کردن دامنه ای با کلیدواژه های موردنظرتان که ثبت هم نشده باشد بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین باید خلاق باشید و کلمات کلیدی را با سایر کلمات ترکیب کنید تا دامنه ی شما توجه مخاطبین را جلب کند.

  1. نام دامنه ی خود را کوتاه انتخاب کنید

با آن که کلیدواژه ها مهم هستند، توجه کنید که نام دامنه را طولانی انتخاب نکنید. بهتر است که دامنه ای با آدرس کوتاه و به یاد ماندنی تر برگزینید.

توصیه می کنیم که آدرس را زیر 15 کاراکتر نگه دارید. دامنه هایی با آدرس های بلندتر برای به خاطر سپرده شدن توسط کاربران مناسب نیستند.

لازم به ذکر است که در آدرس‌های بلندتر احتمال اشتباه تایپی کاربران شده که این موضوع باعث کاهش و از دست رفتن ترافیک سایت شما خواهد شد. به همین دلیل کوتاه نگاه داشتن آدرس دامنه کار بسیار مهم است.

  1. به تلفظ و هجی آسان آن توجه داشته باشید

باید قادر باشید آدرس دامنه ی خود را، چه از طریق گفتار و چه از طریق نوشتار، به آسانی با دیگران به اشتراک بگذارید. خیلی وقت‌ها امکان دارد شما بخواهید به صورت حضوری و کلامی آدرس سایت خود را معرفی کنید یا کاربران شما قصد این کار را داشته باشند که در این صورت اگر تلفظ صحیح دامنه سایت شما نداشته باشد، شدیداً به مشکل برخواهید خورد.

  1. به منحصر به فرد بودن و قابلیت برندسازی آن دقت کنید

برای آن که در یاد مخاطبین خود بمانید، آدرس دامنه ی شما باید منحصر به فرد باشد. می توانید داخل سایت‌ها و وبلاگ‌ها تحقیق کنید ببینید معمولاً از چه اسامی استفاده می کنند، یا چه پیشنهاداتی دارند، این کار بسیار هوشمندانه است.

همچنین می توانید نام دامنه ای را برگزینید که قابلیت برندسازی بیشتری داشته باشد. دامنه هایی با این ویژگی منحصر به فرد، به یاد ماندنی و گیرا هستند. مثلا amazon.com قابلیت برندسازی بیشتری نسبت به BuyBooksOnline.com  دارد.

  1. از استفاده خط تیره در نام دامنه اجتناب کنید.

هیچ وقت دامنه خود را با خط تیره ثبت نکنید. خط تیره نشانه اسپم بودن سایت است، که به گونه ای قصد دارد شباهت مانند سایت دیگری پیدا کند. همچنین دامنه های دارای خط تیره مستعد اشتباهات تایپی بیشتری هستند. اگر به خاطر این که دامنه ی موردنظر شما قبلا ثبت شده است از خط تیره استفاده کنید، در صورت بروز اشتباه تایپی، به احتمال زیاد مخاطبین شما از وب سایت رقیب شما سر در خواهند آورد.

  1. از حروف دوتایی پرهیز نمایید

به علت افزایش احتمال بروز اشتباه تایپی، اجتناب از دامنه هایی با حروف دوتایی فکر خوبی به نظر نمی آید. برای نمونه، دامنه ای مانند Presssetup.com بیشتر مستعد اشتباه تایپی و در نتیجه ی آن، کاهش ترافیک وب سایت خواهد بود.

پرهیز از کلمات دوتایی همچنین دامنه ی شما را تبدیل به دامنه ای راحت تر برای تایپ کردن و برندسازی می کند.

  1. برای گسترش آن فضا باقی بگذارید

انتخاب آدرسی که به کسب و کار یا صنعت شما مربوط باشد از این جهت که به کاربران پیش زمینه ای درباره ی موضوع وب سایت شما می دهد هوشمندانه است اما در عین حال نباید انتخاب های بلندمدت خود را محدود کنید.

برای مثال، یک گل فروش در ابتدا ممکن است دامنه ای مانند orchidblog.com را انتخاب کند امام ممکن است روزی تصمیم به نوشتن درباره ی گل هایی به جز ارکیده در وب سایت خود بگیرد. در این صورت نامی که برای دامنه برگزیده است مانع جذب شدن خواننده های مشتاق درباره ی سایر گل ها به وب سایت او خواهد شد.

انتقال درست وب سایت به یک دامنه ی دیگر پروسه ای سخت و طاقت فرساست و اگر درست انجام نپذیرد، ممکن است به قیمت از دست دادن رتبه ی وب سایت شما در گوگل تمام شود. به همین دلیل مهم است که از ابتدا آدرسی انعطاف پذیر انتخاب کنید.

  1. درباره ی نام دامنه ی خود تحقیق کنید

پیش از ثبت یک دامنه، باید چک کنید که کسب و کار دیگری از نام دامنه ی موردنظر شما استفاده نکرده باشد. برای پیدا کردن اسامی ثبت شده ی مشابه یا یکسان می توانید یک جستجوی برند تجاری انجام دهید. همچنین می توانید از موتور جستجوی گوگل برای جستجوی نام انتخابی خود استفاده کنید یا در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ثبت نبودن نام موردنظر خود را بررسی کنید.

یک نام مشابه یا یکسان با نام انتخابی شما نه تنها به سردرگمی مخاطبین خواهد انجامید، بلکه ممکن است پیامدهای قانونی برای شما داشته باشد. به محض این که وب سایت خود را راه اندازی کردید می توانید درباره ی روش ثبت کردن نام و لوگوی وب سایت خود تحقیق کنید.

  1. از تولید کننده های دامنه برای گرفتن ایده های زیرکانه کمک بگیرید

در حال حاضر بیش از 360 میلیون دامنه ی ثبت شده وجود دارند. این رقم ممکن است این تصور را برای بعضی ایجاد کند که تمامی اسامی مناسب و خوب ثبت شده اند. جستجوی دستی و غیراتوماتیک برای تک تک دامنه ها ممکن است بسیار وقت گیر باشد. این زمینه جایی است که تولید کننده های دامنه پا به میدان می گذارند. این ابزارهای رایگان به صورت اتوماتیک کلیدواژه های موردنظر شما را جستجو کرده و صدها آدرس دامنه ی خلاقانه پیشنهاد می کنند.

توصیه ی ما به شما استفاده از Nameboy است. این ابزار یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین تولید کننده ی دامنه ی آنلاین است. همچینین می توانید از تولید کننده ی دامنه ی فراسو استفاده کنید تا ایده های بیشتری بگیرید.

  • به سرعت وارد عمل شوید؛ پیش از آن که شخص دیگری آن را تصاحب نماید

روزانه صدها دامنه ی جدید در سراسر جهان ثبت می شود. اگر نام دامنه ای که دوست داشته باشید را پیدا کرده اید زیاد معطل نکنید.

دامنه ها مانند املاک هستند. هزاران نفر به صورت فعال به دنبال ثبت اسامی هستند که قابلیت برندسازی بالایی دارند تا برای فروش در آینده آن ها را ثبت کنند. اگر دست نجنبانید ممکن است کس دیگری از شما پیشی گرفته و دامنه ی موردنظر شما را ثبت کند. از آن جایی که اسامی دامنه نسبتاً ارزان قیمت هستند پیشنهاد ما به شما خوانندگان این است که سریع وارد عمل شوید. حتی اگر بعداً نظرتان درباره ی اسم دامنه ی ثبت شده تغییر کرد به سادگی می توانید آن را ترک کنید. اگر همین حالا نام برند خود را پیدا کنید می‌توانید از بخش ثبت دامنه فراسو دامنه خود را در لحظه ثبت کنید و مالک سایت خود شوید.

بهترین شرکت برای ثبت دامنه

  • بهترین جا برای ثبت دامنه

صدها ثبت کننده ی دامنه در اینترنت وجود دارند. انتخاب با دقت از آن جایی که انتقال دامنه بعد از ایجاد وب سایت دشوار خواهد بود مهم است. انتخاب با دقت شرکت ثبت کننده دامنه از آنجایی که امکان دارد نام دامنه شما از بین برود بسیار مهم است، پس سعی کنید از ابتدا بهترین ثبت کننده دامنه را انتخاب کنید.

قیمت ثبت دامنه هزینه‌ای از 9 دلار تا 11 دلار دارد که با توجه به متغیر بودن قیمت ارز، نمیتوان تعرفه ثابتی مشخص کرد برای دامنه .com اما از آنجایی که فراسو نماینده رسمی رجیستراتورهای مختلف است به همین خاطر جزء برترین ثبت کنندگان دامنه در کشور است.

همچنین اگر از شرکت فراسو میزبانی وب به صورت یکساله تهیه کنید می‌توانید از دامنه .IR رایگان استفاده کنید.

توصیه های نهایی

اگر برای اولین بار است قصد دارید وب سایت راه اندازی کنید، سعی کنید از این راهنما برای انتخاب نام دامنه خود استفاده کنید. سعی کنید با نگاهی بلند مدت به برند شخصی خود نام دامنه را انتخاب کنید. همچنین ما به صورت روزانه کد تخفیف خرید هاست قرار می دهیم که بعد از تهیه دامنه می توانید از آنها استفاده کنید.

حتماً اگر شما هم روش خاصی برای انتخاب نام دامنه دارید برای ما در بخش نظرات بنویسید تا دوستان دیگه هم استفاده کنند.

انتخاب آسان هاست و سرور مجازی